Työtehtävät ensimmäisen tason IT-lähituessa
Jernvall, Jami (2020)
Jernvall, Jami
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120225781
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120225781
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on kirjoitettu portfoliomaisena päiväkirjaopinnäytetyönä, jossa käydään läpi päivittäisiä ensimmäisen tason työtehtäviä lähituessa, sekä ServiceDeskissä perehdytyksenajan. Päiväkirjaopinnäytetyö koostuu 10 viikon ajanjaksosta 31.8-6.11.2020 välillä.
Päiväkirjaopinnäytetyö pitää sisällään johdannon, jossa kerrotaan mitä työ pitää sisällään tarkemmin ja minkälaisia ohjelmistoja on käytössä. Lähtötilanteen kuvauksessa käydään läpi oman työn analysointi ja tarvittavia taitoja tässä työssä, sekä sidosryhmät ja vuorovaikutukset työpaikalla. Lopuksi käydään vielä läpi seurantaviikkojen pohdinta ja päätelmät omasta kehityksestä.
Työympäristönä toimii kansainvälinen teknologia-alan yritys. Yrityksellä on toimintaa noin 50 eri maassa ja loppukäyttäjiä on noin.10000. Eri IT-tiimejä yrityksessä on viisi pois lukien pääkäyttäjät omille sovelluksilleen. Loppukäyttäjät voivat ottaa tukeen yhteyttä soittamalla ja lähettämällä viestiä työpyyntö järjestelmään tai tulemalla lähitukeen paikanpäälle esittämään oma ongelma laitteen kanssa.
Päiväkirjaopinnäytetyö pitää sisällään johdannon, jossa kerrotaan mitä työ pitää sisällään tarkemmin ja minkälaisia ohjelmistoja on käytössä. Lähtötilanteen kuvauksessa käydään läpi oman työn analysointi ja tarvittavia taitoja tässä työssä, sekä sidosryhmät ja vuorovaikutukset työpaikalla. Lopuksi käydään vielä läpi seurantaviikkojen pohdinta ja päätelmät omasta kehityksestä.
Työympäristönä toimii kansainvälinen teknologia-alan yritys. Yrityksellä on toimintaa noin 50 eri maassa ja loppukäyttäjiä on noin.10000. Eri IT-tiimejä yrityksessä on viisi pois lukien pääkäyttäjät omille sovelluksilleen. Loppukäyttäjät voivat ottaa tukeen yhteyttä soittamalla ja lähettämällä viestiä työpyyntö järjestelmään tai tulemalla lähitukeen paikanpäälle esittämään oma ongelma laitteen kanssa.