Henkilökohtainen kehittyminen B2B-myyjäksi matkalla myynnin esimiestehtäviin
Nousiainen, Sami (2020)
Nousiainen, Sami
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120325871
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120325871
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on tutkia ja ymmärtää omaa kehittymistä opintojen aikana sekä laatia kehityssuunnitelma siitä mitä kirjoittajan tulisi vielä kehittää ja oppia, mikäli haaveena on tehdä myynnin esimiestyötä/johtamista tulevaisuudessa. Kehityssuunnitelmaa varten opinnäytetyössä käsitellään myyntiin ja myynnin johtamiseen liittyvää teoriaa ja tutustutaan koulun aikana tehtyihin töihin.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa perehdytään tarkemmin kahteen kirjoittajaa kiinnostavaan teemaan. Myyntiprosessi ja myynnin johtaminen. Kirjoittaja on valinnut kyseiset aiheet, koska molemmat aiheet liittyvät vahvasti myyntiin ja kirjoittajan tulevaisuuden haaveisiin. Hyvän myyjän tai myynnin johtajan täytyy osata myyntiprosessin eri vaiheet. Myynnin johtamiseen liittyvä teoriaosuus valikoitui puolestaan siitä syystä, että kirjoittaja haluaa tulevaisuudessa päästä tekemään myynnin johtamista, joten molemmat teemat tukevat kirjoittajan omaa oppimista.
Työn lopussa on portfolio-osuus. Kyseisessä osuudessa tutustutaan tarkemmin kirjoittajan lähtökohtiin ennen opintoja, opintojen aikaiseen kehitykseen, nykytilanteeseen ja tulevaisuuden suunnitelmiin. Mukana on kirjoittajan aiempia tuotoksia, jotka tuovat esiin kehittymistä matkan varrelta. Teoriaosuuden ja portfolio-osuuden pohjalta kirjoittaja on laatinut itselleen kehityssuunnitelman tulevaisuutta varten.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa perehdytään tarkemmin kahteen kirjoittajaa kiinnostavaan teemaan. Myyntiprosessi ja myynnin johtaminen. Kirjoittaja on valinnut kyseiset aiheet, koska molemmat aiheet liittyvät vahvasti myyntiin ja kirjoittajan tulevaisuuden haaveisiin. Hyvän myyjän tai myynnin johtajan täytyy osata myyntiprosessin eri vaiheet. Myynnin johtamiseen liittyvä teoriaosuus valikoitui puolestaan siitä syystä, että kirjoittaja haluaa tulevaisuudessa päästä tekemään myynnin johtamista, joten molemmat teemat tukevat kirjoittajan omaa oppimista.
Työn lopussa on portfolio-osuus. Kyseisessä osuudessa tutustutaan tarkemmin kirjoittajan lähtökohtiin ennen opintoja, opintojen aikaiseen kehitykseen, nykytilanteeseen ja tulevaisuuden suunnitelmiin. Mukana on kirjoittajan aiempia tuotoksia, jotka tuovat esiin kehittymistä matkan varrelta. Teoriaosuuden ja portfolio-osuuden pohjalta kirjoittaja on laatinut itselleen kehityssuunnitelman tulevaisuutta varten.