Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakasymmärryksellä lisäarvoa – Sosiaalisen median sisällöntuotannon kehittäminen Tanssistudio Dance Artille

Helenius, Rosa (2020)

 
Avaa tiedosto
opinnäytetyö_RosaHelenius.pdf (2.971Mt)
Lataukset: 


Helenius, Rosa
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120326011
Tiivistelmä
Sosiaalisen median voima nykyaikana on suuri ja pelkkä läsnäolo sosiaalisen median kanavissa ei riitä yrityksille. Yrityksien tulisi nykyaikana olla aktiivisia sisällöntuottajia useassa eri sosiaalisen median kanavassa ja luoda jatkuvasti puoleensavetäviä, vuorovaikutusta lisääviä ja laadukkaita sisältöjä.

Toiminallinen opinnäytetyö on tehty toimeksiantajayritys Tanssistudio Dance Artille. Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää toimeksiantajayrityksen sisällöntuotantoa sosiaalisen median kanavissa ja luoda opas, jonka avulla sosiaalisen median sisällöntuotanto olisi tehokasta. Sosiaalisen median sisällöntuotannon opas auttaa parantamaan jo olemassa olevia sosiaalisen median kanavia, jotka ovat Facebook ja Instagram. Opas kehottaa myös ottamaan uuden sosiaalisen median kanavan TikTokin käyttöön. Opas auttaa yritystä tuottamaan laadukkaita sisältöjä, jotka lisäisivät vuorovaikutusta yrityksen ja asiakkaiden välillä. Sisällöntuotannon kehittäminen perustuu parempaan asiakasymmärrykseen, jonka avulla asiakkaille pyritään luomaan lisäarvoa sisältöjen avulla.

Opinnäytetyön tietoperustassa käsitellään sosiaalista mediaa, sosiaalisen median kanavia sekä sisältömarkkinointia. Tietoperustassa korostuu asiakaslähtöinen sisällöntuotanto ja asiakasymmärrys. Työn keskeisimpiä lähteitä olivat sisältömarkkinoinnin teoriat, sosiaalista mediaa käsittelevät julkaisut ja kuluttajakäyttäytymisen teoriat. Tietoperustan lisäksi työssä on hyödynnetty kerättyä lähdeaineistoa, joka antoi käytännönläheistä näkökulmaa sisällöntuotantoon.

Tietoperustan jälkeen opinnäytetyössä käydään läpi sosiaalisen median sisällöntuotannon oppaan pääkohtia. Läpi käydään myös, miten opas on rakennettu, miten oppaaseen on valittu sisällöt sekä perusteluita näille valinnoille.

Työn tuotos, eli sosiaalisen median sisällöntuotannon opas sisältää Facebookin ja Instagramin auditoinnin ja neuvoja niiden kehittämiseen. Oppaassa on ohjeita TikTokin käyttöönottoon. Oppaaseen on luotu olemassa olevista ja uusista asiakkaista asiakaspersoonia. Oppaassa neuvotaan sisällöntuotannon aikatauluttamista ostoprosessin ja toimintavuoden mukaan. Oppaassa kerrotaan, miten sosiaalisen median analytiikkaa voi seurata. Opas sisältää paljon ohjeita, miten voi luoda laadukkaita ja vuorovaikutuksellisia sisältöjä sosiaaliseen mediaan.

Opinnäytetyö on tehty syksyn 2020 aikana. Opinnäytetyön lopullinen aihe varmistui syyskuussa ja opinnäytetyön lopullinen versio valmistui joulukuussa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste