Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Luovuutta edistävien toimintatapojen kehittäminen

Kylli, Johanna (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö (3.153Mt)
Lataukset: 


Kylli, Johanna
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120325969
Tiivistelmä
Tässä tutkimuksellisena kehittämistyönä tehdyssä opinnäytetyössä tutkittiin, minkälaisilla toimintatavoilla eräs suuri suomalaisyritys voisi edistää luovuutta yrityksen sisäisessä markkinointiviestinnän organisaatiossa. Tutkimus tehtiin laadullisena tapaustutkimuksena, jossa tutkimuskohteena oli yrityksessä markkinoinnin asiantuntijana ja assistentteina toimivat työntekijät.

Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään luovuutta työelämässä ja organisaatioissa, luovuutta prosessina, luovuuden johtamista, luovuutta yksilössä ja ryhmässä sekä luovuutta markkinointiviestinnässä.

Tutkimusongelmana oli selvittää luovuutta edistäviä toimintatapoja. Tutkimusongelmaan haettiin vastausta kysymällä: millä toimintatavoilla yritys voi edistää luovuutta?
Tutkimuksen avulla saatiin läpileikkaava kuvaus markkinointiviestinnän työntekijöiden kokemuksista luovuutta edistävistä ja heikentävistä toimintamalleista yrityksessä, jossa he työskentelevät. Tutkimuksesta kävi ilmi, että työntekijöillä oli toisistaan eroavia kokemuksia yrityksen kyvystä edistää luovuutta. Eroavaisuuksia selittää muun muassa se, että tutkittavilla on eri esimiehiä ja heitä johdetaan eri tavoin. Tutkimuksesta selvisi, että tutkittavien luovuutta edistäisi muun muassa riittävä aika, ideointipalaverit, työstä saatava palaute sekä selkeät toimeksiannot.

Tuloksista nousi esiin selkeitä kehittämiskohteita, joihin tarttumalla yritys voisi parantaa markkinointiviestinnän työntekijöidensä mahdollisuuksia työskennellä luovasti.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste