Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Olo Group Oy:n inbound-myyntiprosessin kehittäminen

Jouppi, Mira (2020)

 
Avaa tiedosto
ONT Mira Jouppi.pdf (790.1Kt)
Lataukset: 


Jouppi, Mira
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120426103
Tiivistelmä
Asiakkaiden ostokäyttäytyminen on muuttunut radikaalisti viime aikoina. Asiakkaat tavoittelevat entistä aktiivisempaa roolia sekä myynti- että ostoprosessissa, ja pahimmillaan välttelevät kontaktia myyjän kanssa. Ostamisen muututtaessa, on myös myynnin muututtava
vastaamaan asiakkaiden nykytoimintaa. Opinnäytetyön päätavoitteena onkin kehittää toimeksiantoyrityksen, Olo Group Oy:n, inbound-myyntiprosessia siten, että se palvelee paremmin nykypäivän ostoprosessia. Alatavoitteena on selvittää toimeksiantajan myyntiprosessin nykytilanne.

Opinnäytetyön aihe on rajattu siten, että opinnäytetyössä keskitytään ainoastaan inboundmyyntiin. Outbound- sekä smartbound-myynti on tarkoituksellisesti jätetty aiheen ulkopuolelle, sillä muuten kokonaisuudesta olisi tullut liian laaja. Lisäksi, markkinoinnin osuus on jätetty hyvin pieneksi, ellei olemattomaksi.

Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena ja sen tekeminen aloitettiin keväällä 2020. Teoreettisen viitekehyksen muodostavat eri lähteistä kerätty aineisto. Viitekehys ensimmäinen pääluku käsittelee inbound-myyntiä, sosiaalista myyntiä ja tulevaisuuden myynnin trendejä. Viitekehyksen toisessa pääluvussa keskitytään myynti- ja ostoprosessiin, jotta saadaan ymmärrys siitä, miten työn keskiössä olevat prosessit etenevät.

Ymmärtääkseen, mitä yrityksen myyntiprosessissa tulee kehittää, on prosessin nykytilanne
avattu opinnäytetyöhön. Nykytilannetta on peilattu viitekehyksessä käsiteltyihin asioihin,
muun muassa myynti- ja ostoprosessiin.

Opinnäytetyössä tuotettu produkti tarjoaa yritykselle ehdotukset ja ideat, miten kehittää tämän hetkistä myyntiprosessia asiakaslähtöisemmäksi. Tämän lisäksi yrityksen myyntiprosessista on luotu prosessikuvaus, sillä tätä ei aikaisemmin ole ollut. Pohdinnassa on kuvattu opinnäytetyöprosessin kulkua sekä pohdittu tekijän omaa oppimista
prosessin aikana. Lisäksi on mietitty, mitä seuraavia askeleita yrityksen tulisi ottaa produktin julkaisemisen jälkeen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste