Development of an Internal Communication Process with Focus on Change Management
Sundfors, Robin (2020)
Sundfors, Robin
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120626394
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120626394
Tiivistelmä
This thesis has been made for a sales company in a well-known organization that manufactures and sells machines and solutions for forestry and garden. The world is rapidly changing around us regarding sales channels and trends, resulting in a need for organizations to adapt and change to cope with the future. This brings an increased demand of change management when executing and communicating a change process.
Therefore, the purpose of this thesis has been to research how the organization communicates and works with change processes. More specifically, the purpose was to research and suggest a communication process supported by theory, that could help the sales company when communicating a change.
The theories used to execute and support the thesis work have focused on change management like Fullan and Kotter’s change models. Secondary focus has been external factors that drive changes, and as support for these theories a report highlighting the market situation has been used. The actual research was performed on a target group through a questionnaire.
The result is a suggestion of a possible communication process for the sales company to use when communicating change processes to change agents. The idea of the process suggestion is that it could work as a tool for the sales company when communicating changes in the future. Avhandlingen har utförts för ett säljbolag i en välkänd koncern som tillverkar och distribuerar maskiner och lösningar i skogs och trädgårdssegmentet. Eftersom världen omkring oss förändras i snabb takt med tanke på distributionskanaler och trender, resulterar detta även i att behovet av förändring ökar i organisationerna. Det i sin tur resulterar i att behovet av förändringsledarskap vid kommunikation och genomförande av förändringsprocesser ökar.
På grund av detta har ändamålet med avhandlingen varit att undersöka hur organisationen kommunicerar och arbetar med en förändringsprocess. Resultatet av undersökningen har varit att föreslå en kommunikationsprocess med stöd av teorierna som behandlats vilken försäljningsbolaget i fråga skulle kunna använda när de kommunicerar förändringar. Teorier som använts i arbetet har fokuserat på förändringsledarskap, exempel på dessa är Fullans och Kotters förändringsmodeller. Andra teorier som använts har fokuserat på externa faktorer som driver förändring, som stöd har även en rapport belysande marknadsläget använts. Undersökningen har genomförts i sin helhet på en målgrupp genom en enkät undersökning.
Resultatet är ett förslag till en kommunikationsprocess, vilken försäljningsbolaget skulle kunna använda sig av som stödverktyg och möjligtvis effektivera kommunikationen av framtida förändringsprocesser till sina förändringsagenter.
Therefore, the purpose of this thesis has been to research how the organization communicates and works with change processes. More specifically, the purpose was to research and suggest a communication process supported by theory, that could help the sales company when communicating a change.
The theories used to execute and support the thesis work have focused on change management like Fullan and Kotter’s change models. Secondary focus has been external factors that drive changes, and as support for these theories a report highlighting the market situation has been used. The actual research was performed on a target group through a questionnaire.
The result is a suggestion of a possible communication process for the sales company to use when communicating change processes to change agents. The idea of the process suggestion is that it could work as a tool for the sales company when communicating changes in the future.
På grund av detta har ändamålet med avhandlingen varit att undersöka hur organisationen kommunicerar och arbetar med en förändringsprocess. Resultatet av undersökningen har varit att föreslå en kommunikationsprocess med stöd av teorierna som behandlats vilken försäljningsbolaget i fråga skulle kunna använda när de kommunicerar förändringar. Teorier som använts i arbetet har fokuserat på förändringsledarskap, exempel på dessa är Fullans och Kotters förändringsmodeller. Andra teorier som använts har fokuserat på externa faktorer som driver förändring, som stöd har även en rapport belysande marknadsläget använts. Undersökningen har genomförts i sin helhet på en målgrupp genom en enkät undersökning.
Resultatet är ett förslag till en kommunikationsprocess, vilken försäljningsbolaget skulle kunna använda sig av som stödverktyg och möjligtvis effektivera kommunikationen av framtida förändringsprocesser till sina förändringsagenter.