Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Nuorten naisten ostokäyttäytyminen kampaamoalan palveluntarjoajan valinnassa

Jantunen, Sanni (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö_JantunenSanni.pdf (1.817Mt)
Lataukset: 


Jantunen, Sanni
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120426256
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia nuorten naisten ostokäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä kampaamoalan palveluntarjoajan valinnassa. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten eri tekijät, kuten sosiaalisen median kanavat, arvostelut, markkinoinnin kilpailukeinot sekä ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät vaikuttavat 18 - 30-vuotiaiden naisten ostokäyttäytymiseen kampaamoalan palveluntarjoajan valinnassa ja minkälaisten kanavien kautta he toivovat saavansa tietoa palveluntarjoajista.

Tietoperustassa perehdytään kampaamoalaan, sosiaalisen median kanaviin ja arvosteluihin sekä käsitellään kuluttajan ostoprosessia, ostokäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä ja markkinoinnin kilpailukeinoja.

Tutkimus on määrällinen eli kvantitatiivinen ja sen menetelmänä käytettiin Survey-kyselytutkimusta. Aineisto kerättiin Webropol-ohjelmassa tehdyllä kyselylomakkeella lokakuussa 2020. Vastausaikaa kyselyyn oli yksi viikko ja kyselyä jaettiin sosiaalisen median välityksellä kohderyhmälle, joka oli 18 - 30-vuotiaat nuoret naiset. Kyselyyn vastasi yhteensä 76 kohderyhmään kuuluvaa henkilöä.

Tutkimuksen pohjalta voidaan todeta, että kohderyhmään kuuluvat nuoret naiset pitävät erittäin tärkeänä sitä, että kampaamoalan yrityksellä on sosiaalisen median kanavia. Tärkeimpinä kanavina pidettiin Instagramia, yrityksen verkkosivuja, Facebookia ja Timma-sovellusta. Suurin osa vastaajista luki kampaamoiden saamia arvosteluja ja arvostelujen keskiarvon odotettiin olevan korkealla, jotta kuluttaja valitsisi palveluntarjoajan. Kaikkia kysyttyjä kuluttajan ostokäyttäytymiseen liittyviä tekijöitä ja markkinoinnin kilpailukeinoja vastaajat pitivät melko tärkeänä. Tutkimuksesta saadut tulokset ovat hyödyllisiä kaikille kampaamoalan yrittäjille ja he voivat hyödyntää tuloksia toiminnassaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste