Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

CRM järjestelmän käyttöönotto-ohjeistus Dynaset Oy:lle

Vornanen, Samuli (2020)

 
Avaa tiedosto
Vornanen_Samuli.pdf (1.712Mt)
Lataukset: 


Vornanen, Samuli
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120526332
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee asiakkuudenhallintajärjestelmän roolia asiakkuudenhallinnassa, ja sen käyttöönottoon liittyviä ongelmia. Asiakkuudenhallintajärjestelmien käyttöönotot epäonnistuvat usein. Epäonnistumisten välttämiseksi käyttöönottoprojekteihin tulisi nähdä vaivaa entistä enemmän. Opinnäytetyö suoritettiin toimeksiantajalle, joka oli ottamassa käyttöön asiakkuudenhallintajärjestelmää ensimmäistä kertaa. Toimeksiantaja tunnisti tarpeen käyttöönottokoulutukselle ja -ohjeelle projektin onnistumisen takaamiseksi.

Työn tarkoituksena oli käyttöohjeen laatiminen ja järjestelmän käyttöönoton kouluttaminen. Koulutus haluttiin pitää käyttöönotto-ohjeen pohjalta, joten sitä käytettiin koulutusmateriaalina. Käyttöönotto-ohjeesta tehtiin englanninkielinen, jotta kaikki järjestelmää käyttävät pystyvät sitä hyödyntämään. Työn tavoitteena oli selvittää asiakkuudenhallintajärjestelmien käyttöönoton onnistumisen edellytykset, mahdolliset yleisesti tehtävät virheet ja perustelut käyttöönoton tarpeellisuudelle.

Tutkimuksellisella osiolla pyrittiin selvittämään, onnistuiko käyttöönotto ja mitä siinä olisi mahdollisesti voinut tehdä toisin. Tutkimus suoritettiin puolistrukturoituna teemahaastatteluna ja siinä haastateltiin järjestelmän käyttöönottaneita. Valtaosa käyttäjistä piti käyttöönottoa onnistuneena ja vaivattomana, mutta myös muutamia kehityskohteita ilmeni. Asioiden päättäväisen, mutta rauhallisen eteenpäin viemisen merkitys ja monenlaisten tarpeiden huomioiminen nousivat esiin tutkimustuloksista. Työssä nousivat esille myös yrityksen johdon merkitys, projektipäällikön ja pääkäyttäjän rooli, toimittajan kokemus ja osaaminen sekä asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttöönoton strateginen merkitys yritykselle.

Asiakkuudenhallintajärjestelmien mahdollisuudet nykypäivän moderneissa organisaatiossa ja asiakkuudenhallinnan vaikutus yrityksen myyntiin nousevat useasti tässä työssä esille. Työssä käsiteltiin aiheita, jotka nousivat esiin käyttöönoton aikana ja niitä lähestyttiin esimerkein. Jokainen käyttöönotto on yksilönsä, ja tarkan toimivan mallin luominen ei tämän vuoksi ole mahdollista. On kuitenkin olemassa hyviä käytänteitä, joita voidaan käyttöönotoissa soveltaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste