Strategiutveckling med hjälp av innehållsmarknadsföring: case, Cosmetique Salon Ab
Nygård, Lina (2020)
Nygård, Lina
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120726684
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120726684
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö tehtiin toimeksiantonakauneushoitola Cosmetique Salon Ab:lle, joka sijaitsee Pietarsaaren keskustassa. Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää sisältöstrategia sekä luoda julkaisusuunnitelma kauneushoitolan digitaalisille kanaville.
Digitaalinen kehitys on tuonut yrityksille uusia mahdollisuuksia etenkin markkinoinnin sekä asiakassuhteiden kehittämisen suhteen. Myös kuluttajien ostoskäyttäytyminen on muuttunut, mikä on luonut uusia haasteita. Tämä asettaa yrityksille suurempia vaatimuksia erityisesti sen suhteen, miten digitaalista markkinointia hallitaan.
Teoria sisältää perinteisen markkinoinnin, digitaalisen markkinoinnin sekä sisältömarkkinoinnin terminologiaa. Teoreettisessa osassa kuvataan, kuinka pieni yritys voi vahvistaa digitaalista kilpailukykyään strategisesti soveltamalla sisältömarkkinointia.
Teoria on perusteena empiiriselle tutkimukselle, jossa työn lopputuotteen kehittymisprosessi esitetään. Kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät haastattelujen, havaintojen sekä analyysien muodossa antoivat tärkeitä oivalluksia asiakkaan sisältöstrategian kehittämiselle.
Opinnäytetyö osoittaa, että on tärkeää ja haastavaa luoda luovaa sisältöä, joka samalla edistää liiketoimintasuunnitelmaa. Siksi sisältöstrategian tulisi aina perustua yrityksen visioon, missioon, arvoihin ja kohderyhmiin. Sen jälkeen voidaan määrittää selkeät tavoitteet ja päättää miten, missä ja milloin markkinointi jaetaan.
Digitaalinen kehitys on tuonut yrityksille uusia mahdollisuuksia etenkin markkinoinnin sekä asiakassuhteiden kehittämisen suhteen. Myös kuluttajien ostoskäyttäytyminen on muuttunut, mikä on luonut uusia haasteita. Tämä asettaa yrityksille suurempia vaatimuksia erityisesti sen suhteen, miten digitaalista markkinointia hallitaan.
Teoria sisältää perinteisen markkinoinnin, digitaalisen markkinoinnin sekä sisältömarkkinoinnin terminologiaa. Teoreettisessa osassa kuvataan, kuinka pieni yritys voi vahvistaa digitaalista kilpailukykyään strategisesti soveltamalla sisältömarkkinointia.
Teoria on perusteena empiiriselle tutkimukselle, jossa työn lopputuotteen kehittymisprosessi esitetään. Kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät haastattelujen, havaintojen sekä analyysien muodossa antoivat tärkeitä oivalluksia asiakkaan sisältöstrategian kehittämiselle.
Opinnäytetyö osoittaa, että on tärkeää ja haastavaa luoda luovaa sisältöä, joka samalla edistää liiketoimintasuunnitelmaa. Siksi sisältöstrategian tulisi aina perustua yrityksen visioon, missioon, arvoihin ja kohderyhmiin. Sen jälkeen voidaan määrittää selkeät tavoitteet ja päättää miten, missä ja milloin markkinointi jaetaan.