Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vaikuttajamarkkinointisuunnitelma yritykselle Samuji Oy

Lahtiluoma, Hanna-Mari (2020)

 
Avaa tiedosto
Hanna Lahtiluoma - ONT Julkaisuversio.pdf (2.773Mt)
Lataukset: 


Lahtiluoma, Hanna-Mari
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120726619
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena on luoda vaikuttajamarkkinointisuunnitelma yritykselle Samuji Oy. Suunnitelman tarkoitus on auttaa toimeksiantajayritystä hahmottamaan, kuinka vaikuttajamarkkinointia voitaisiin alkaa toteuttamaan yrityksessä. Opinnäytetyö toteutettiin Samuji Oy:n toimeksiantona.

Opinnäytetyö koostuu kolmesta osasta: teoreettisestä viitekehyksestä, kirjoituspöytätutkimuksesta ja teoriaan sekä tutkimustuloksiin perustuvasta produktista, eli vaikuttajamarkkinointisuunnitelmasta.

Työn teoreettista osuutta pyritään tarkastelemaan pienen yrityksen näkökulmasta niin, että siitä olisi mahdollisimman paljon hyötyä yritykselle, jolle vaikuttajamarkkinointi on uusi aluevaltaus. Teoria käsittelee vaikuttajamarkkinointia yleisesti, mutta syventyy myös vaikutusvallan psykologiaan ja antaa käytännönläheisiä ohjeita vaikuttajamarkkinoinnin toteutukselle ja suunnittelulle.

Osana opinnäytetyötä toteutetaan suppea markkinointitutkimus, jonka tavoitteena on tukea vaikuttajamarkkinointisuunnitelman laatimista. Tutkimusaineistona käytetään neljän erilaisen vaikuttajamarkkinointitutkimuksen tuloksia. Valitut aineistot käsittelevät vaikuttajamarkkinointia sekä vaikuttajien, heidän seuraajien, että yritysten näkökulmasta. Kolme eri näkökulmaa mahdollistaa kokonaisvaltaisemman kosketuspinnan vaikuttajamarkkinoinnin tutkimiseen.

Kompakti mutta kattava vaikuttajamarkkinointisuunnitelma tulee avaamaan Samujin nykytilaa vaikuttajamarkkinoinnin osalta ja esittelemään kohdeyleisön. Suunnitelma sisältää esimerkkiehdotuksia sopivista kanavista ja vaikuttajista yhteistyökumppaneiksi, sekä tutkii vaikuttajasuhteiden hallintaa. Suunnitelmassa käsitellään kaikki neljä vaikuttajamarkkinoinnin kampanjatyyppiä ja keinot, joilla niiden tuloksia mitataan. Lopuksi suunnitelma esittelee kaksi ehdotusta mahdollisista vaikuttajamarkkinointikampanjoista Samujille.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste