Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yhteiset eväät monimuototutorointiin : Yhteneväiset käytänteet monimuototutorointiin

Syrjälä, Sanna (2020)

 
Avaa tiedosto
Sanna_Syrjälä.pdf (1.921Mt)
Lataukset: 


Syrjälä, Sanna
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120826809
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni on toteutettu toiminnallisena opinnäytetyönä ja sen tuloksena laadittiin materiaalipaketti ja koulutusmateriaali Centrian monimuototutorointiin opiskelijakunta COPSAn käyttöön. Opinnäytetyöni tarkoituksena on helpottaa kaikkien osapuolten opiskelijakunta COPSAn, monimuototutorin, opettajien sekä opiskelijoiden yhteistyötä monimuototutoroinnin osalta.

Tietoperustana opinnäytetyössä on monimuoto-opiskelu, millaista monimuoto-opiskelu on Centria-ammattikorkeakoulussa, kuinka monimuototutoroinnilla tuetaan opiskelua, aikuisohjauksen periaatteet, esimerkkejä käytännön monimuototutoroinnista, tutoroinnin tarvetta sekä tutoroinnin merkitystä oppilaitokselle ja opiskelijoille. Monimuototutorointia käsitellään ohjauksen teorian kautta erityisesti aikuisohjauksen sekä oman kokemukseni kautta ja soveltaen teoriaa käytäntöön. Yhtenä tietoperustana hyödynnetään kartoituskyselyä tutortoiminnasta Ylivieskan monimuoto-opiskelijoille, jonka tuloksia avataan tutoroinnin merkityksen tueksi. Menetelminä käytettiin havainnointia ja kyselyä yhdistellen.

Tekemälläni materiaalipaketilla madalletaan kynnystä aloittaa tutorina toimiminen, helpotetaan monimuototutorina työskentelyä ja selkeytetään työnkuvaa kaikille osapuolille. Mahdollisimman vakaa tuki ja yhteneväiset tiedot ja materiaalit tutoroinnissa antavat tutorille mahdollisuuden kehittää persoonallista tapaansa tehdä ohjaustyötä. Selkeästi sovitut raamit helpottavat kaikkia osapuolia, jolloin monimuototutor pystyy keskittymään ryhmän tarpeisiin ja itse ohjaustyöhön. Kokonaisuus on selkeä ja osapuolten tarpeet huomioonottava, jota voidaan hyödyntää pitkällä tähtäimellä monimuototutor toiminnassa ja sen kehittämisessä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste