Kumppanuusmarkkinointi tulonlähteenä Internetissä markkinoijan näkökulmasta
Ryynänen, Ilpo (2011)
Ryynänen, Ilpo
Tampereen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112815851
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112815851
Tiivistelmä
Verkkoliiketoiminta on jatkuvasti kasvava ala ympäri maailman. Aiheesta on tehty useita opinnäytetöitä, mutta ne liittyvät lähes aina verkkokauppatoimintaan. Suomessa ei olla vielä herätty täysin herätty siihen, että on olemassa muitakin verkkoliiketoiminnan muotoja kuin verkkokauppa. Tämä opinnäytetyö esittelee kumppanuusmarkkinointia yksityisen henkilön näkökulmasta ja sitä, kuinka sillä voi ansaita tuloja Internetissä. Tarkoituksena oli osoittaa myös, että ei tarvitse osata ohjelmoida tehdäkseen verkkoliiketoimintaa.
Opinnäytetyöstä syntyi kokonaisuus, josta pystyy hahmottamaan hyvin prosessin, joka voi johtaa rahallisiin tuloksiin. Teoriaosassa ei pureuduta syvälle prosessin eri osa-alueisiin, koska kyseessä on uusi toimintatapa, joka kaipaa esittelyä. Käytännön toteu-tusosassa rakennettiin verkkosivustoesimerkki käsityksen saamiseksi siitä, mitä ja min-kälaista kumppanuusmarkkinointi voi olla. Kumppanuusmarkkinointi on aiheena ajan-kohtainen ja mielenkiintoinen. Yritykset ja yksityishenkilöt ovat vasta ymmärtämässä sen suomia mahdollisuuksia.
Opinnäytetyöstä syntyi kokonaisuus, josta pystyy hahmottamaan hyvin prosessin, joka voi johtaa rahallisiin tuloksiin. Teoriaosassa ei pureuduta syvälle prosessin eri osa-alueisiin, koska kyseessä on uusi toimintatapa, joka kaipaa esittelyä. Käytännön toteu-tusosassa rakennettiin verkkosivustoesimerkki käsityksen saamiseksi siitä, mitä ja min-kälaista kumppanuusmarkkinointi voi olla. Kumppanuusmarkkinointi on aiheena ajan-kohtainen ja mielenkiintoinen. Yritykset ja yksityishenkilöt ovat vasta ymmärtämässä sen suomia mahdollisuuksia.