Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Papun visuaalisen ilmeen jakautuminen markkinointiviestinnässä

Hollo, Pia (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö Pia Hollo (2.874Mt)
Lataukset: 


Hollo, Pia
2020
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120927204
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on Papun visuaalisen ilmeen jakautuminen markkinointiviestinnässä. Työssä pohditaan vaatebrändi Papun naisten ja lasten yhteisen kuvamaailman eriyttämisen uhkia ja mahdollisuuksia sosiaalisessa mediassa.

Työn tarkoituksena oli tuottaa ratkaisu toimeksiantajalle siitä, miten lasten vaatebrändinä tunnetuksi tulleen Papun naistenvaatteiden asiakkaita voisi parhaiten palvella äitien rinnalla visuaalisen markkinoinnin keinoin. Toimeksiantajan hypoteesina oli, että naiset eivät olleet kiinnostuneita näkemään lastenvaatteita visuaalisessa markkinoinnissa. Toisena hypoteesina pidettiin sitä, että äidit olisivat kiinnostuneita pääosin lastenvaatteista. Miten brändi-imagon jakautuminen toteutetaan visuaalisessa viestinnässä? Toteutusehdotusta varten benchmarkattiin myös kilpailijoita. Benchmarkkaus toteutettiin vertailemalla sosiaalisen median tilien määrää ja kuvien kohderyhmää tileillä, sekä verkkosivuilla.

Määrällisen tutkimuksen tuloksista voi päätellä, että asiakkaat ovat pääosin tyytyväisiä visuaaliseen markkinointiin, eikä muutoksille ole suurempaa tarvetta. Suurin osa asiakkaista toivoi visuaalisen viestinnän olevan yhtenäistä naisille ja lapsille. Naistenvaatteiden ostajista 52,9 % toivoi, että naistenvaatteet erottuisivat visuaalisin keinoin lastenvaatteiden seasta. Enemmistö vastaajista piti hyvänä konkreettisena toteutustapana esitettyä ehdotusta, jossa naistenvaatteiden kuvien määrä sometileillä olisi jopa 80 kuvavirrasta.

Tuloksista syntyi ratkaisu, jossa naistenvaatteiden kuvien määrä pysyisi markkinoinnissa enemmistönä. Vaihtoehtoisesti lasten kuvien visuaalisen toteutuksen voisi miettiä niin, että ne erottuisivat vähemmistönä selkeästi kuvavirrasta.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys käsittelee, brändi-identiteettiä, brändi-imagoa ja visuaalista identiteettiä.


ASIASANAT:
Visuaalinen markkinointi, visuaalinen identiteetti, brändin rakennus, kuvamaailma,
naistenvaatteet.
 
The topic of the thesis is The division of Papu brand visual appearance in marketing communication.

The work considers the threats and opportunities of differentiating the common image world of the women’s and children’s clothing brand Papu on social media.

The purpose of the work is to provide a solution for the client on how the customers of Papu's women's clothing, which has become known as a children's clothing brand, could best be served alongside mothers through visual marketing.

How is the division of the brand image implemented in visual communication? For the implementation proposal, competitors were benchmarked. Benchmarking was implemented by comparing the number of social media accounts, the target group of images in the accounts and on the website.

From the results of the quantitative study, it can be concluded that customers are mainly satisfied with visual marketing and there is no greater need for change. Most clients wanted visual communication to be consistent for women and children. 52.9% of women's clothing buyers wanted women's clothing to stand out visually from children's clothing. The results gave the client a proposal to solve the problem.

The majority of respondents considered the proposal presented as a good concrete implementation, where the number of images of women's clothing in some accounts would be up to 80 image streams.

The results resulted in a solution where the number of images of women's clothing would remain in the majority in marketing. Alternatively, the visual implementation of children's images could be considered in such a way that they, in turn, stand out clearly as a minority from the image stream.

The theoretical framework of the thesis deals with the brand, brand identity, brand image and visual identity.

KEYWORDS:
Visual Marketing, visual identity brand building, image world, women’s clothing.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste