Tapahtuman sosiaalisen median sisällön vaikutus asiakkaisiin
Fagerlund, Niklas (2020)
Fagerlund, Niklas
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121027379
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121027379
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tutkia Salo Gaming Expo -tapahtuman sosiaalisen median sisällön vaikutusta asiakkaisiin ennen tapahtumaa sekä tapahtuman aikana. Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää mitkä asiat ja keinot ovat olleet tuottavia tapahtuman markkinoinnin kannalta sosiaalisessa mediassa. Opinnäytetyön rajauksena keskitytään kahteen tapahtuman suurimpaan viestintäalustaan sosiaalisessa mediassa, Instagramiin sekä Discordiin.
Tutkimustyö toteutettiin kvantitatiivisesti sosiaalisen median alustojen data- analytiikan avulla. Kvantitatiivisen tutkimuksen tuloksia pyrittiin kohdentamaan syvemmin vielä kvalitatiivisen tutkimuksen avulla. Kvalitatiivisessa tutkimuksessa haastateltiin pientä kolmen hengen ryhmää, jotka ovat käyneet tapahtumassa. Tuloksena nähtiin Discordin markkinoinnin määrä sekä sosiaalisen median monipuolisuuden tarpeet.
Johtopäätökset auttavat tapahtumaa miettimään sosiaalisen median käytänteitä tulevien tapahtumien osalta. Johtopäätöksillä tuodaan tietoon aikatauluttamisen tärkeys tiimi työssä sekä avaamaan uusien ominaisuuksien käytön tärkeyttä sosiaalisen mediassa.
Tutkimustyö toteutettiin kvantitatiivisesti sosiaalisen median alustojen data- analytiikan avulla. Kvantitatiivisen tutkimuksen tuloksia pyrittiin kohdentamaan syvemmin vielä kvalitatiivisen tutkimuksen avulla. Kvalitatiivisessa tutkimuksessa haastateltiin pientä kolmen hengen ryhmää, jotka ovat käyneet tapahtumassa. Tuloksena nähtiin Discordin markkinoinnin määrä sekä sosiaalisen median monipuolisuuden tarpeet.
Johtopäätökset auttavat tapahtumaa miettimään sosiaalisen median käytänteitä tulevien tapahtumien osalta. Johtopäätöksillä tuodaan tietoon aikatauluttamisen tärkeys tiimi työssä sekä avaamaan uusien ominaisuuksien käytön tärkeyttä sosiaalisen mediassa.