Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Palveluiden laatu hoitokoti Reimari oy:ssä : asiakas- ja omaistyytyväisyyskysely mielenterveyskuntoutujien asumispalveluissa

Elo, Fanni; Mattila, Tanja (2020)

 
Avaa tiedosto
Elo Fanni ja Mattila Tanja.pdf (638.4Kt)
Lataukset: 


Elo, Fanni
Mattila, Tanja
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121027359
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli tutkia asumispalveluiden laatua mielenterveyskuntoutujien ja heidän omaistensa näkökulmasta. Toimeksiantajana opinnäytetyössä oli Uusikaupunkilainen mielenterveyskuntoutujien hoitokoti Reimari Oy. Tutkimuksen tavoitteena oli kartoittaa hoitokoti Reimarin asukkaiden ja heidän omaistensa tyytyväisyyttä saamiinsa palveluihin sekä kerätä heiltä konkreettisia kehittämisehdotuksia, joilla laatua Reimarissa voitaisiin jatkossa kehittää. Opinnäytetyö oli työelämälähtöinen ja vastasi toimeksiantajan tarpeisiin.

Tutkimus toteutettiin käyttäen määrällistä tutkimusmenetelmää ja aineisto kerättiin lomakekyselyllä. Hoitokodin asukkaat vastasivat tyytyväisyyskyselyyn konkreettisella kyselylomakkeella ja heidän omaisilleen lähetettiin sähköinen Webropol-kysely. Molemmat kyselyt muodostuivat osittain samoista teemoista, joita olivat muun muassa asumisolosuhteet, vaikutusmahdollisuudet, palveluiden laatu ja tiedonsaanti.

Tutkimuksen lopullinen aineisto koostui 22 asukkaan ja 10 omaisen vastauksista. Kyselyiden palauduttua myös asukkailta saadut vastaukset siirrettiin Webropol verkkoalustalle aineiston analysointia varten. Webropol-verkkoalustan avulla tuloksista saatiin numeerisia ja verrattavissa olevia. Avoimista kysymyksistä saatu laadullinen aineisto analysoitiin sisällönanalyysia mukaillen luokittelemalla.

Tutkimuksen mukaan tyytyväisyyskyselyyn osallistuneet hoitokodin asukkaat ja heidän omaisensa olivat pääasiassa tyytyväisiä saamiinsa palveluihin hoitokoti Reimarissa. Asukkaat toivoivat kehitystä muun muassa yleisten tilojen viihtyvyyteen ja Reimarissa järjestettävään toimintaan. Erityisen tyytyväisiä he olivat omiin vaikutusmahdollisuuksiin, tuen saantiin ja osallisuuteen esimerkiksi omassa kuntoutuksessaan. Vastaavasti omaiset toivoivat asukkaille intensiivisempää tukea elämän eri osa-alueilla. Omaiset olivat tyytyväisimpiä hoitokoti Reimarin turvallisuuteen sekä yhteistyöhön heidän kanssaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste