Maatalousasiakkaan palvelupaketti Someron Säästöpankissa
Pirttilä, Anu (2020)
Pirttilä, Anu
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121027473
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121027473
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mitkä tekijät vaikuttavat maatalousasiakkaiden pankkivalintaan ja mitä pankkipalveluita he pitävät tärkeimpinä. Työn toimeksiantajana on Someron Säästöpankki, joka kuuluu suurimpiin maatalouden rahoittajiin säästöpankkiryhmässä.
Tutkimustyyppinä oli kysely, joka tehtiin Webropol-kyselytyökalulla. Kysely julkaistiin maatalousaiheisiin Facebook-ryhmiin kesäkuussa 2020. Vastauksia saatiin 206 kappaletta noin kuukauden aikana.
Kyselyn tuloksista nousi selkeästi esille se, että toimihenkilön tavoitettavuus ja palveluiden nopeus ovat erittäin tärkeässä osassa pankkivalintaa. Pankkipalveluista maksuliikennepalveluja ja luottoja sekä luottojen järjestelyjä pidettiin tärkeinä.
Digitaalisessa toimintaympäristössä henkilökohtaisella palvelulla on merkittävä rooli erityisesti maatalousasiakasryhmässä. Pankilla on keskeinen rooli myös rahoitukseen liittyvissä palveluissa. Asiantuntijoiden yhteystietojen löytymistä pankin verkkosivuilta pidettiin tärkeänä. Lisäksi vastaajat pitivät tärkeänä, että pankin rahoitusasiantuntija tuntee toimialan sekä siihen liittyvät erityispiirteet.
Avainsanat Pankkipalvelu, henkilökohtainen palvelu, maatalousyrittäjä.
Sivut 57 sivua ja liitteitä 10 sivua
Tutkimustyyppinä oli kysely, joka tehtiin Webropol-kyselytyökalulla. Kysely julkaistiin maatalousaiheisiin Facebook-ryhmiin kesäkuussa 2020. Vastauksia saatiin 206 kappaletta noin kuukauden aikana.
Kyselyn tuloksista nousi selkeästi esille se, että toimihenkilön tavoitettavuus ja palveluiden nopeus ovat erittäin tärkeässä osassa pankkivalintaa. Pankkipalveluista maksuliikennepalveluja ja luottoja sekä luottojen järjestelyjä pidettiin tärkeinä.
Digitaalisessa toimintaympäristössä henkilökohtaisella palvelulla on merkittävä rooli erityisesti maatalousasiakasryhmässä. Pankilla on keskeinen rooli myös rahoitukseen liittyvissä palveluissa. Asiantuntijoiden yhteystietojen löytymistä pankin verkkosivuilta pidettiin tärkeänä. Lisäksi vastaajat pitivät tärkeänä, että pankin rahoitusasiantuntija tuntee toimialan sekä siihen liittyvät erityispiirteet.
Avainsanat Pankkipalvelu, henkilökohtainen palvelu, maatalousyrittäjä.
Sivut 57 sivua ja liitteitä 10 sivua