Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tutkimus kuluttajien valmiuksista virtuaaliakun ja aurinkopaneeleiden hankintaan

Luukkonen, Petteri (2019)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Luukkonen_Petteri.pdf (1.658Mt)
Lataukset: 


Luukkonen, Petteri
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120125360
Tiivistelmä
Aurinkosähköjärjestelmät ovat kasvaneet kovalla vauhdilla Suomessa ja muualla maailmalla. Suomessa omakotitaloasukas hyötyy paneeleista, jos paneeleiden tuotannon saa suoraan kulutettua itse. Ongelmaksi muodostuu kuitenkin tuotannon ajankohta sekä yli-jäämätuotannosta saatu myyntihinta. Aurinkopaneeleiden rinnalle on tuotu erilaisia sähkövarastoja, jotka varastoivat ylijäämäenergian. Työn tilaaja on kehittänyt markkinoille kuluttajille tarjottavan virtuaaliakkupalvelun, jolla ylijäämäenergia saadaan otettua talteen.
Opinnäytetyössä selvitettiin mitkä tekijät vaikuttavat asiakkaiden aurinkopaneeleiden ostopäätökseen. Tutkimusaineistot koostuivat kyselyaineistoista sekä aiemmista tutkimuksista. Lisäksi tavoitteena oli selvittää asiakkaiden ymmärrystä virtuaaliakkupalvelusta sekä kartoittaa virtuaaliakun selainnäkymän kehittämistarpeita. Selainnäkymän kehittämistarpeet sekä ymmärrys virtuaaliakusta toteutettiin puhelinhaastatteluilla, joihin valikoitui vapaaehtoisia aurinkosähköjärjestelmän omistajia.
Tutkimuksen määrällinen tutkimusosuus koostui kyselyaineistoista ja laadullisessa tutkimusosuudessa käytettiin haastatteluja. Tutkimusten kirjallinen aineisto koostui muiden energia-alan yhtiöiden teettämistä tutkimuksista.
Tulosten perusteella analysoitiin virtuaaliakun vaikutus myyntiprosessiin sekä selvitettiin aurinkopaneelien ostopäätökseen vaikuttavat tekijät. Työn tilaaja käyttää tuloksia asiakashankintaan. Selainnäkymän kehittämistarpeet selvitettiin, joiden perusteella työn tilaaja pystyy kehittämään selainnäkymää asiakaslähtöiseen suuntaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste