Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Benefits of a main site landing page

Moborg, Alessia (2020)

 
Avaa tiedosto
Moborg_Alessia.pdf (666.0Kt)
Lataukset: 


Moborg, Alessia
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121528267
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tutkii sitä, millainen vaikutus erillisellä aloitussivulla on verkkokaupan toimivuuteen sekä sitä, onko se hyödyllinen sekä tarpeellinen yritykselle. Opinnäytetyö on tehty tapaustutkimuksena keittiövälinealalla toimivalle yritykselle. Yritys uusi nettisivunsa keväällä 2020 ja lisäsi siihen erillisen aloitussivun, josta löytyy linkki kaupan etusivulle.

Työ analysoi dataa, joka on kerätty Google Analytics -sivustolta. Dataa tutkimalla selvitetään, millainen vaikutus aloitussivulla on verkkosivun toimintaan sekä pohditaan onko se tarpeellinen nettisivujen toimivuuteen. Dataa tutkitaan samalta ajalta vuosilta 2019 sekä 2020.

Tuloksista huomaa suurimman vaikutuksen uusilla sivuilla olevan välittömään poistumiseen sivuilta, mikä on noussut sivu-uudistuksen jälkeisenä aikana huomattavasti. Suurin syy tähän näyttäisi olevan uusi aloitussivu, ja toinen merkittävä syy näyttäisi olevan nettisivujen hidas latautuminen. Vertailusta näkyy, että sivujen tuotto sekä konversioprosentti ovat nousseet, mikä kertoo hyvistä sekä toimivista markkinointitoimenpiteistä.

Ratkaisuna ehdotetaan yritykselle aloitussivun poistoa sekä aloitussivun linkittämistä suoraan verkkokoaupan etusivulle. Yrityksen pitäisi perehtyä verkkosivun hitauteen sekä tehdä muutoksia nopeuden parantamiseksi.
Huomioithan, että luottamuksellista tietoa tapaustutkimuksen yrityksestä, kuten kaavioita ja kuvia, on poistettu ennen julkaisua.
 
The thesis studies the importance of a main site landing page on a website that includes an e-commerce site. The thesis is done as a case study for a kitchenware company/brand. The company has renewed its website with a separate landing page from the e-commerce site. This thesis discusses the benefits of a main site landing page on a website.

Data given by Google Analytics is analyzed to learn whether the main site landing page is beneficial and essential to the website and the company. The thesis focuses on data in the same time frame in 2019 and 2020. The study emphasizes several factors and figures collected from the Google Analytics.

The main affect from the website renewal can be seen in the bounce rate which has gone up in 2020. The main reason for this seems to be the main site landing page as well as the long loading time of the page, according to the data analyzed. It is evident that the revenue and the conversion rate have, however, increased. This might be due to increased marketing operations by the brand.

The conclusion is that it would be beneficial to the case company to remove the main site landing page and instead drive traffic straight to the e-commerce site. Another suggestion to the case company is to dive deeper into the reasons for the slow loading time of the page and try to improve it drastically.

Please note that confidential information such as figures and pictures about the case company has been removed for the publication of this thesis.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste