Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Försäljningsprocesser på en institutionsteater, En fallstudie om försäljningsåtgärder, -metoder och -verktyg på Svenska Teatern i Helsingfors

Sallinen, Fanny (2020)

Avaa tiedosto
Försäljningsprocesser på en institutionsteater, En fallstudie om försäljningsåtgärder, -metoder och -verktyg på Svenska Teatern i Helsingfors (1000.Kt)
Lataukset: 


Sallinen, Fanny
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121528342
Tiivistelmä
I denna kvalitativa fallstudie har jag redogjort för vilka försäljningsmetoder och -verktyg som används på Svenska Teatern i Helsingfors samt vilka åtgärder som används för effektiv försäljning av scenkonst. Metoderna som användes i arbetet var semistukturerade kvalitativa intervjuer och dokumentanalys av statistik kring finansiering, inkomster och försäljningsläget på Svenska Teatern. Syftet med studien var att redogöra för vilka försäljningsmetoder och -verktyg som används och är effektiva inom försäljningen av föreställningar på en institutionsteater. I arbetet beaktas även uppföljning som en viktig del av både försäljning och marknadsföring. Problemställningen för studien innehåller vilka försäljningsmetoder och -verktyg som är effektiva, vad fördelen med dessa är och hur försäljningsarbetet kunde utvecklas. De främsta försäljningsmetoderna är kundservice, biljettförsäljning via återförsäljare och en digital webbshop. Effektiva åtgärder och metoder inom försäljningen på Svenska Teatern innefattar lanseringar, samarbeten, och användandet av en digital distributör, som även fungerar som ett försäljningsverktyg och erbjuder kunduppgifter. Svenska Teatern har inte desto större utveckling eller omväxling i arbetssätten. Arbetsmetodernas och försäljningsåtgärdernas utveckling sker under en längre tid och inte genom att granska arbetssätten som helhet utan på enskilda faktorer inom försälj-ningsarbetet. För att lägga upp en tydligera försäljningsplan, och för att kunna planera metoder och åtgärder borde arbetsprocesser och målsättningar konkretiseras och specificeras.
En tydligare uppföljning av metoder, åtgärder, målsättningar och verktyg kunde behövas för att planera framtida arbetssätt.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste