Myyntiprosessi. Sähköinen tarvekartoitus
Mantere, Iiro (2020)
Mantere, Iiro
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121628774
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121628774
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on toiminnallinen. Tavoitteena on oppia lisää myyntiprosessista, sen tekemisestä sähköisesti, ja tuotos, jota Myyntityön koulutusohjelma voi jatkossa käyttää opetuksessa. Opinnäytetyö on toteutettu kirjallisuuskatsauksena.
Tarkoituksena ei ole keskittyä koko myyntiprosessiin, vaan käsitellä se ensin pääosin, jonka jälkeen paneudutaan tarvekartoitukseen ja sen tekemiseen sähköisesti.
Opinnäytetyö on tehty 2018, 2019 ja 2020 vuosien aikana.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys käsittelee myyntiprosessia ja sen osa-alueita, joita ovat: valmistautuminen, tapaaminen, tarvekartoitus, kaupan päättäminen ja jälkihoito. Tämän jälkeen käsitellään tarvekartoitusta, inbound – ja outbound - markkinointia sekä sähköisen tarvekartoituksen teoriaa.
Teoreettisen viitekehyksen pohjalta on tehty opetusmateriaaliksi tarkoitettu PowerPoint – esitys, jota myynnin koulutusohjelma voi hyödyntää opetustarkoituksessa.
Opinnäytetyön lopussa kirjoittaja pohtii työn luotettavuutta, käy läpi lopputulosta ja kehitysideoita, sekä oman oppimisen arviointia.
Tarkoituksena ei ole keskittyä koko myyntiprosessiin, vaan käsitellä se ensin pääosin, jonka jälkeen paneudutaan tarvekartoitukseen ja sen tekemiseen sähköisesti.
Opinnäytetyö on tehty 2018, 2019 ja 2020 vuosien aikana.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys käsittelee myyntiprosessia ja sen osa-alueita, joita ovat: valmistautuminen, tapaaminen, tarvekartoitus, kaupan päättäminen ja jälkihoito. Tämän jälkeen käsitellään tarvekartoitusta, inbound – ja outbound - markkinointia sekä sähköisen tarvekartoituksen teoriaa.
Teoreettisen viitekehyksen pohjalta on tehty opetusmateriaaliksi tarkoitettu PowerPoint – esitys, jota myynnin koulutusohjelma voi hyödyntää opetustarkoituksessa.
Opinnäytetyön lopussa kirjoittaja pohtii työn luotettavuutta, käy läpi lopputulosta ja kehitysideoita, sekä oman oppimisen arviointia.