Oppilaat mukaan teknisen työn luokan riskien tunnistamiseen
Kettunen, Paula; Martikainen, Soili (2020)
Kettunen, Paula
Martikainen, Soili
Teknisten aineiden opettajat
2020
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20201217101105
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20201217101105
Tiivistelmä
Jokaisen kouluyhteisön jäsenen osallistuminen turvallisuuden parantamiseen on yksi keskeisistä riskiperusteisen turvallisuusjohtamisen tavotteista. Oppilaita osallistava turvallisuusjohtaminen opetuksessa on oiva keino saada turvallisuus näkyväksi. Kun oppilaat otetaan mukaan vaarojen tunnistamiseen, lisääntyy heidän turvallisuustietoisuutensa ja kyky tunnistaa vaaran paikkoja.
Artikkelissa kerrotaan Hazard Mapping -menetelmän hyödyntämisestä käsityölokan turvallisuuden parantamiseksi neljännen luokan oppilaiden kanssa.
Artikkelissa kerrotaan Hazard Mapping -menetelmän hyödyntämisestä käsityölokan turvallisuuden parantamiseksi neljännen luokan oppilaiden kanssa.