Digital marketing campaign analysis: Case company Labyrinth Games Room Escape Oy
Haukijärvi, Tommi Juhani (2020)
Haukijärvi, Tommi Juhani
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121728887
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121728887
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käy läpi vapaa-ajan aktiviteetteja tarjoavan yrityksen digitaalista markkinointia. Työn tilaaja on Helsingissä toimiva, pakohuonepelejä järjestävä yritys. Opinnäytetyön tavoitteena oli verrata yrityksen tekemiä digitaalisen markkinoinnin kampanjoita digitaalisen markkinoinnin teoriaan ja antaa yritykselle suosituksia joiden avulla he pystyisivät jatkossa parantamaan digitaalista markkinointiaan.
Teoria koostettiin kirjallisuuden lisäksi verkkolähteistä. Teoriaosuus koostuu lyhyen aikavälin markkinointikampanjoiden perusteista ja digitaalisen markkinointikampanjan erityispiirteistä ja työkaluista. Työkalujen osalta teoriaosuus kattaa laskeutumissivuston, hakukoneoptimoinnin, hakukonemarkkinoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin perusteet.
Analyysiosiossa käydään läpi kaksi yrityksen tekemään digitaalisen markkinoinnin kampanjaa. Kampanjat analysoidaan elementti kerrallaan ja näitä verrataan teoriaan.
Opinnäytetyön viimeinen osuus koostuu tiivistelmästä ja suosituksista. Tässä osiossa yritykselle annetaan parannusehdotuksia, joiden avulla he voivat parantaa digitaalisia markkinointikampanjoita tulevaisuudessa. Tässä osiossa esille nousee muun muassa laskeutumissivustojen käyttö tulevissa kampanjoissa, hakukoneoptimoinnin parantamien ja markkinoinnin suunnittelun kehittäminen.
Teoria koostettiin kirjallisuuden lisäksi verkkolähteistä. Teoriaosuus koostuu lyhyen aikavälin markkinointikampanjoiden perusteista ja digitaalisen markkinointikampanjan erityispiirteistä ja työkaluista. Työkalujen osalta teoriaosuus kattaa laskeutumissivuston, hakukoneoptimoinnin, hakukonemarkkinoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin perusteet.
Analyysiosiossa käydään läpi kaksi yrityksen tekemään digitaalisen markkinoinnin kampanjaa. Kampanjat analysoidaan elementti kerrallaan ja näitä verrataan teoriaan.
Opinnäytetyön viimeinen osuus koostuu tiivistelmästä ja suosituksista. Tässä osiossa yritykselle annetaan parannusehdotuksia, joiden avulla he voivat parantaa digitaalisia markkinointikampanjoita tulevaisuudessa. Tässä osiossa esille nousee muun muassa laskeutumissivustojen käyttö tulevissa kampanjoissa, hakukoneoptimoinnin parantamien ja markkinoinnin suunnittelun kehittäminen.