Moderni markkinointi on vastuullista ja merkityksellistä
Hallapuro, Jenni (2020)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Hallapuro, Jenni
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121829463
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121829463
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on moderni markkinointi on vastuullista ja merkityksellistä. Työn tarkoituksena ja tavoitteena on tutkia modernin markkinoinnin käsitettä ja siihen liittyviä menetelmiä, trendejä ja erityispiirteitä sekä mukanaan tuomia mahdollisuuksia ja vaikutuksia yritystoimintaan. Opinnäytetyössä pureudutaan vastuullisuuteen, arvopohjaisuuteen ja merkityksellisyyteen modernin markkinoinnin näkökulmasta. Teoriaosuus jakautuu kolmeen osa-alueeseen. Ensimmäisessä osiossa tarkastellaan tarkemmin modernin markkinoinnin käsitettä ja käydään läpi aiheeseen vahvasti liittyviä teemoja. Toisessa kokonaisuudessa käydään läpi brändin määritelmää sekä brändin roolia modernissa markkinoinnissa. Kolmannessa osiossa kiteytetään tulevaisuuskatsauksella moderni markkinoinnin johtaminen. Neljäs osio on portfolio-osuus, jossa esitellään kolme eri modernin markkinoinnin toteutusmenetelmää erilaisten projektien kautta. Esiteltäviä menetelmiä ovat konseptointi, tarinallistaminen ja ketterät menetelmät; Design Sprint ja Lean-ajattelu. Viimeisessä osiossa esitellään tutkimuksen johtopäätökset.