Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vaikuttajamarkkinoinnin merkitys tukkukaupassa

Niemi, Siiri (2020)

 
Avaa tiedosto
Niemi Siiri (1.288Mt)
Lataukset: 


Niemi, Siiri
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121829661
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä käsitellään vaikuttajamarkkinoinnin merkitystä tukkukauppa Toyrockissa. Tavoitteena oli selvittää, mitkä asiat onnistuivat syksyn vaikuttajamarkkinointikampanjassa ja miten yritys voi jatkossa hyödyntää vaikuttajia.

Teoriaosuudessa perehdytään siihen mitä vaikuttajamarkkinointi on, sekä mitä haasteita ja tavoitteita se pitää sisällään. Lisäksi vertaillaan yrityksille ja kuluttajille suunnattua vaikuttamista sekä tutustutaan vaikuttajamarkkinoinnin arviointikeinoihin.

Tutkimuksessa analysoitiin kampanjassa mukana olleiden vaikuttajien julkaisudataa ja tuloksia. Lisäksi toteutettiin kysely antamaan lisäinformaatiota kampanjan onnistumisesta. Kyselyyn vastasivat Toyrockin syksyn vaikuttajamarkkinointikampanjassa mukana olleet vaikuttajat, jotka tuottivat aktiivisesti sisältöä sosiaalisen median kanaviin.

Vaikuttajamarkkinointi tuki Toyrockin toimintaa ja yrityksen markkinoinnin tavoitteita; yrityksen tunnettuutta, korkeaa hakukonenäkyvyyttä ja hyvää brändikuvaa. Vaikuttajamarkkinointi koettiin hyödylliseksi, koska yrityksen tunnettuus lisääntyi muun muassa sosiaalisen median seuraajamäärillä mitattuna ja löydettiin oikeita vaikuttajia tulevaisuuden kampanjoihin. Oikeilla vaikuttajien valinnoilla ja julkaisuilla kuluttajille suunnattu vaikuttajamarkkinointi on kannattavaa. Opinnäytetyön tuloksia voi hyödyntää vaikuttajamarkkinointia harkitseva tai tuottava maahantuonti- tai tukkumyyntiyritys.
 
This thesis examines the importance of influencer marketing with regard to the B2C market of the company Toyrock Oy. The aim is to find out what the influencers have achieved in the autumn campaign and how Toyrock can use influencers in the future.

First, the theoretical basics were introduced, as well as a definition of influencer marketing. Next, an explanation about how an influencer marketing strategy can successfully be applied at Toyrock is presented. Further statistical release data from influencer publications were evaluated. In addition, qualitative research was conducted in the form of a semi-structured interview. Influencers who actively participated in the influencer advertising campaign in autumn were selected.

Toyrock's influencer marketing supported the business operations and several of the marketing objectives. These are awareness of the company, high visibility in search engines and a good brand image. Influencer marketing was perceived useful because the company's awareness increased in terms of the number of social media followers, and appropriate influencers were found for future campaigns. With the right choices and publications, B2C influencer marketing is profitable.

The used content distribution channel was Instagram. Therefore, the most commonly used content formats were images and videos. The results of the thesis can be utilised by an import or wholesale company that is considering or producing influential marketing.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste