TRO, HOPP OCH KÄRLEK : Jakobstad som turistort
Lindfors, Ingela (2011)
Lindfors, Ingela
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011111814779
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011111814779
Tiivistelmä
Examensarbetet behandlar Jakobstad som turistort. Målet med arbetet var att skapa en överblick över turismen idag samt att kartlägga styrkorna, svagheterna, möjligheterna och hoten.
Referensramen består av teori om kvalitativa undersökningar och speciellt dokumentanalys, turistorganisationer på olika nivåer och information om staden Jakobstad. Staden Jakobstad presenteras med historia, stadsfakta och särdrag.
I den empiriska delen analyserades marknadsföringsmaterial om turismen i Jakobstad. Metoden som användes är kvalitativ undersökning och dokumentanalys. Dokumenten tolkades, analyserades och resultaten presenterades koncist i en SWOT-analys.
Som konklusion konstaterades att brister är föråldrad och felaktig information i marknadsföringen. Styrkan är att utbudet i marknadsföringen överensstämmer med verkligheten. Upplevelsen som turismen i Jakobstad erbjuder tros leva upp till de antagliga förväntningarna turisten skapat sig i förväg.
Nyckelord
dokument, Jakobstad, kvalitativ forskning, närregionens turism, marknadsföringsmaterial, tro, hopp & kärlek, turistorganisationer, SWOT-analys This thesis examined Jakobstad as a tourist resort. The aim of this work was to create an overview of the tourism business in Jakobstad today, and to identify its strengths, weaknesses, opportunities and threats.
The contents of the thesis consist of theory about qualitative research and specifically document analysis, tourism organizations at different levels and information about the city Jakobstad. The city of Jakobstad is presented with history, city facts and features.
In the empirical part of this thesis, the marketing materials of tourism in Jakobstad were analyzed. The method used was qualitative research and document analysis. The documents were interpreted, analyzed and the results were presented concisely in a SWOT analysis.
As a conclusion, it was discovered that one of the drawbacks is that the information concerning marketing is outdated and inaccurate. The strength is that the supply is realistic. The services that the tourism business in Jakobstad offers is believed to live up to the expectations tourists have created in advance.
Key words
document, Jakobstad, qualitative research, local tourism, marketing materials, faith, hope & charity, tourist organization, SWOT analysis
Referensramen består av teori om kvalitativa undersökningar och speciellt dokumentanalys, turistorganisationer på olika nivåer och information om staden Jakobstad. Staden Jakobstad presenteras med historia, stadsfakta och särdrag.
I den empiriska delen analyserades marknadsföringsmaterial om turismen i Jakobstad. Metoden som användes är kvalitativ undersökning och dokumentanalys. Dokumenten tolkades, analyserades och resultaten presenterades koncist i en SWOT-analys.
Som konklusion konstaterades att brister är föråldrad och felaktig information i marknadsföringen. Styrkan är att utbudet i marknadsföringen överensstämmer med verkligheten. Upplevelsen som turismen i Jakobstad erbjuder tros leva upp till de antagliga förväntningarna turisten skapat sig i förväg.
Nyckelord
dokument, Jakobstad, kvalitativ forskning, närregionens turism, marknadsföringsmaterial, tro, hopp & kärlek, turistorganisationer, SWOT-analys
The contents of the thesis consist of theory about qualitative research and specifically document analysis, tourism organizations at different levels and information about the city Jakobstad. The city of Jakobstad is presented with history, city facts and features.
In the empirical part of this thesis, the marketing materials of tourism in Jakobstad were analyzed. The method used was qualitative research and document analysis. The documents were interpreted, analyzed and the results were presented concisely in a SWOT analysis.
As a conclusion, it was discovered that one of the drawbacks is that the information concerning marketing is outdated and inaccurate. The strength is that the supply is realistic. The services that the tourism business in Jakobstad offers is believed to live up to the expectations tourists have created in advance.
Key words
document, Jakobstad, qualitative research, local tourism, marketing materials, faith, hope & charity, tourist organization, SWOT analysis