Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Risteilyelämyksen suunnittelu lapsiperheille koronarajoitteiden aikana : case: Tallink Silja Oy

Oscarsson, Amanda (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö (670.5Kt)
Lataukset: 


Oscarsson, Amanda
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020122229861
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, miten risteilyelämys suunnitellaan lapsiperheille ottaen huomioon koronaepidemian aikaiset rajoitukset ja ohjeistukset. Tutkimus tehtiin Silja Serenadella syyskuussa 2020, viimeisellä risteilyllä ennen koronaepidemian takia tiukentuneita matkustusrajoituksia. Opinnäytetyön aihe tuli hyvin ajankohtaiseksi koronaepidemian aikana. Opinnäytetyöntekijä on lisäksi itse töissä laivalla perheiden ja ohjelmien parissa.

Tämän tutkimuksen pääkohderyhmänä olivat lapsiperheet risteilyasiakkaina. Opinnäytetyössä tutkittiin, miten yhtiö on toiminut koronaepidemian aikana ja miten näissä toimissa on onnistuttu. Tärkeää oli selvittää risteilyasiakkaina olleiden lapsiperheiden ennakko-odotukset sekä kokemukset risteilyn aikana sekä kuulla mahdollisia kehitysehdotuksia.

Tietoperustan aiheet olivat risteilyn toimintaympäristö, elämyksellisyys, asiakaskokemus, lapsiperhematkailu, matkailuturvallisuus ja -hygienia sekä tilankäyttö. Opinnäytetyön aineisto kerättiin strukturoidulla haastattelututkimuksella, jossa haastateltiin lapsiperheitä ja risteilyn henkilökuntaa. Haastatteluaineistoa täydennettiin havainnoimalla laivayhtiön toimintaa risteilyn aikana.

Tutkimuksen tuloksena voi arvioida, että risteilyasiakkaiden kokemus vastasi risteily-yhtiön suunnitelmaa. Aineisto osoittaa, kuinka laajasti Tallink Silja oli tehnyt toimenpiteitä tuvallisen mutta silti viihdyttävän risteilyn aikaansaamiseksi. Risteilyasiakkaat olivat pääosin tyytyväisiä kokemaansa. Risteilyasiakkaiden toiveet ja tarpeet koronaepidemian aikana liittyivät seitsemään tutkimuksessa löydettyyn teemaan: turvallisuus, hygienia, palvelut, tilankäyttö, ohjelma laivalla, ennakkoon saatu tieto sekä perheiden oma vastuu. Näistä hygienia, tilankäyttö, ennakkoon saatu tieto, sekä perheiden oma vastuu ovat aiemmista tutkimuksista poikkeavia ja ovat siksi koronaepidemiaan liittyviä erityispiirteitä, jotka on syytä ottaa huomioon risteilyä suunniteltaessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste