Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kilpatanssin tunnettuus ja markkinointi Suomessa

Aumont, Joel-Oskari (2020)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Aumont_Joel-Oskari.pdf (303.2Kt)
Lataukset: 


Aumont, Joel-Oskari
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020123130089
Tiivistelmä
Markkinointi on olennainen osa tuotteen tai palvelun esille tuomista ja sitä se on myös urheilussa. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia keinoja, miten kilpatanssia voitaisiin paremmin markkinoida ja lisätä sen tunnettuutta, ja miten urheilumarkkinoinnin keinoja voitaisiin käyttää hyödyksi liiton ja seurojen toimesta. Erilaiset markkinoinnin keinot ovat viime vuosina muuttuneet siitä, mihin aikaisemmin on totuttu. Sosiaalisen median yleistyminen on tuonut sen yhdeksi kanavaksi markkinoida lajia ilmaiseksi, mutta ei suinkaan ole ainut keino. Sosiaalista media käyttäessä pitää sitä myös osata käyttää oikein, jotta se olisi tehokas ja herättäisi kohderyhmän mielenkiinnon.

Teoriaosuudessa perehdytään yleisellä tasolla urheilumarkkinoinnin keinoihin ja kuvataan mitä urheilumarkkinointi käytännössä tarkoittaa. Lisäksi teoriaosuudessa kuvataan kilpatanssin erityispiirteitä markkinoinnissa, esimerkiksi millainen tuote ja palvelu kilpatanssi on. Työssä tarkastellaan myös sitä kohderyhmää, johon markkinointi voitaisiin kohdentaa, jotta esimerkiksi kilpailuihin saadaan muutakin yleisöä kuin urheilevien lasten huoltajat. Tutkimusosa perehtyy teemahaastattelujen avulla kohtiin, jotka pitkään lajissa olleet valmentajat kokevat tällä hetkellä kilpatanssin markkinoinnin kompastuskiviksi. Pitkän kokemuksen vuoksi he osaavat myös kertoa, miten lajia on ennen markkinoitu ja miten se on näkynyt ajan myötä harrastajamäärissä. Heidän näkemyksillään tutkimuksella saadaan kootusti yhteen tietoa tulevaisuutta varten.

Tutkimuksen perusteella kokemuksen myötä ihmiset saadaan paremmin tietoisiksi lajista ja sen vaatimuksista sekä purettua erilaisia ennakkoasenteita, joita kilpatanssi lajina kohtaa. Kilpatanssin hyviä oheisvaikutuksia, kuten vaikutuksista terveyteen, vartalon hallintaan ja koordinaatioon ei ole tarpeeksi tuotu esille lajin markkinoinnissa. Tutkimuksen tuloksia voidaan hyödyntää liiton ja seurojen toimesta koottuna versiona kilpatanssin eri markkinoinnin tavoista ja tuoda kootusti ajatuksia siitä mitä tulevaisuudessa lajin sisällä olevien toimijoiden tulisi mahdollisesti pohtia ja tehdä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste