Hamina Tattoon vaikuttavuus yritystoimintaan
Hautamäki, Netta (2020)
Hautamäki, Netta
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020123030061
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020123030061
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia kansainvälisen sotilasmusiikkifestivaali Hamina Tat-toon vaikuttavuutta paikallisiin yrityksiin sekä Haminaan Tattoon ajaksi saapuviin ulko-paikkakuntalaisiin yrityksiin. Työ tehtiin toimeksiantona Hamina Tattoolle. Tutkimus to-teutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena.
Työn tuloksena havaittiin Hamina Tattoon ja paikallisten yritysten välisiä kehityskohteita sekä tapahtumapaikkojen sijainnin vaikutuksia yritysten kokemaan tapahtumavaikutta-vuuteen.
Tutkimustyön tulosten pohjalta oli havaittavissa, että tapahtumalla on pääsääntöisesti positiivinen vaikutus yritysten liiketoimintaan, mutta tulosten pohjalta oli havaittavissa toisistaan poikkeavia kokemuksia eri toimialojen välillä. Sijainti havaittiin yhtenä suurim-pana tekijänä tapahtuman vaikuttavuuteen.
Tuloksia tullaan hyödyntämään seuraavan Hamina Tattoon järjestämisessä. Tutkimus on tuotettu ja toteutettu ennen COVID-19 pandemiaa.
Työn tuloksena havaittiin Hamina Tattoon ja paikallisten yritysten välisiä kehityskohteita sekä tapahtumapaikkojen sijainnin vaikutuksia yritysten kokemaan tapahtumavaikutta-vuuteen.
Tutkimustyön tulosten pohjalta oli havaittavissa, että tapahtumalla on pääsääntöisesti positiivinen vaikutus yritysten liiketoimintaan, mutta tulosten pohjalta oli havaittavissa toisistaan poikkeavia kokemuksia eri toimialojen välillä. Sijainti havaittiin yhtenä suurim-pana tekijänä tapahtuman vaikuttavuuteen.
Tuloksia tullaan hyödyntämään seuraavan Hamina Tattoon järjestämisessä. Tutkimus on tuotettu ja toteutettu ennen COVID-19 pandemiaa.