Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Evenemangsplanering och -marknadsföring : Case: Mannin navetan Syyssuhinat 2011

Lehtonen, Maria (2011)

 
Avaa tiedosto
Lehtonen_Maria.pdf (1.522Mt)
Lataukset: 


Lehtonen, Maria
Yrkeshögskolan Novia
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112114955
Tiivistelmä
Majoriteten som besöker evenemang gör detta för att de njuter av känslan och upplevelsen som evenemanget ger dem. Själva evenemangsprocessen är dock en tidskrävande process som fordrar detaljerad planering, organiseringsförmåga och tålamod.

Syftet med detta examensarbetet är att redogöra för planeringen, marknadsföringen samt genomförandet av endagsevenemanget ”Mannin navetan Syyssuhinat” som arrangerades i Lieto, Egentliga Finland, den 3.9.2011. Utvärderingen av själva evenemangsprocessen baserar sig på mina egna, personliga observationer. Evenemanget är riktat främst mot ortsborna och ämnar att öka gemenskapen bland dessa. Syftet med evenemanget är även att uppliva området, Liedon Asema, genom att erbjuda kultur, främst i form av musik.

Evenemanget var från besökarens synvinkel sett ett lyckat evenemang. Förbättringsförslag inför nästa års evenemang var, att det skulle göras en mer utförlig och professionell utvärdering av evenemanget. Med hjälp av en utvärdering är det lättare att planera det kommande evenemanget på ett mer framgångsrikt och kundcentrerat sätt.
 
The majority of people visit events because they enjoy the feeling and the experience that they get from the event. But the event process itself is a time-consuming process that demands detailed planning, organizational skills and patience.

The aim of this Bachelor’s Thesis is to account for the planning, marketing and implementation of the one-day event ”Mannin navetan Syyssuhinat 2011” which is arranged in Lieto, Southwest Finland, the 3rd of September, 2011. The evaluation of the event process is based on my own, personal observations. The event is primarily targeted towards the local residents and aims to increase the fellowship amongst them. The aim of the event is also to invigorate the area, Liedon Asema, by offering culture, mainly in the form of music.

The event was successful, when seen from the visitors’ aspect. The suggestion for improvement considering next year’s event was, that a more extensive and professional evaluation should be made. With the help of an evaluation, it is easier to plan the upcoming events in a more successful and customer-centered way
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste