Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma Seikkailupuisto Huikeelle

Salokangas, Martiina (2020)

 
Avaa tiedosto
SalokangasMartiina.pdf (4.332Mt)
Lataukset: 


Salokangas, Martiina
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202101071077
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli luoda toimeksiantajalle, Seikkailupuisto Huikeelle sosiaalisen median markkinointisuunnitelma, jonka avulla yrityksen markkinoinnista saadaan tuloksellista ja jatkuvaa. Seikkailupuisto Huikee on Porin Yyterissä sijaitseva koko perheen ulkoaktiviteettipuisto. Puistosta löytyy 11 erilaista köysirataa sekä mahdollisuus vuokrata Fatbike-pyöriä ja SUP-lautoja. Puisto toimii kausiluontoisesti huhtikuusta lokakuun loppuun saakka. Ajatus opinnäytetyölle syntyi työharjoitteluni aikana, jolloin huomasin, ettei yrityksellä ole olemassa olevaa sosiaalisen median markkinointisuunnitelmaa.

Sosiaalisen median rooli markkinoinnissa on nykyaikana merkittävä ja markkinointikanavana se on yksi tärkeimpiä pienelle yritykselle. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda toimiva suunnitelma, jonka avulla voidaan lisätä yrityksen näkyvyyttä, tunnettuutta sekä myyntiä sosiaalisen median markkinoinnin kautta. Opinnäytetyö koostuu markkinoinnin ja sosiaalisen median teoriaosuudesta, suunnitelman rakentamisesta sekä opinnäytetyön produktina syntyvästä sosiaalisen median markkinointisuunnitelmasta. Markkinointisuunnitelman tueksi luotiin myös julkaisujen tekoa helpottava vuosikalenteri. Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma rakentui oman pohdinnan, yrittäjän teemahaastattelun, benchmarkingin, havainnoinnin sekä kirjallisten teorialähteiden pohjalta.

Opinnäytetyön produktina syntyvässä sosiaalisen median markkinointisuunnitelmassa käsiteltiin markkinoinnin nykytilaa, markkinointistrategiaa, markkinoinnin menestyksen seurantaa ja mittaamista, markkinoinnin tavoitteita, sekä toimenpiteitä, joilla tavoitteet voidaan saavuttaa.
 
The aim of this functional thesis was to create a social media marketing plan that will help to make social media marketing more effective and continuous for the client Seikkailupuisto Huikee. Seikkailupuisto Huikee is a family-friendly outdoor activity park located in Yyteri, Pori. There are 11 different rope courses in the park, as well as the possibility to rent Fatbikes and SUP-boards. The park operates seasonally from April to the end of October. The idea for the thesis was born during my internship, as I noticed that the company does not have an existing social media marketing plan.

The role of social media in marketing today is significant and as a marketing channel it is one of the most important channels for a small business. The aim of the thesis was to create a functional plan that can be used to increase the company's visibility, awareness and sales. The thesis consists of the theoretical part of marketing and social media, the construction of the plan and the social media marketing plan created as a product of the thesis. To support the marketing plan, an annual marketing calendar was also created to help with the creation of social media posts. The marketing plan for social media was built on the basis of my own reflection, entrepreneurs’ thematic interview, benchmarking, observation and theoretical sources.

The social media plan created as a product of the thesis, dealt with the company’s current state of marketing, marketing strategy, monitoring and measuring marketing success, marketing goals, and measures that need to be done in order to achieve the goals.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste