Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Realistisen simulaation ja verkkosimulaation yhtäläisyydet ja erot loppuvaiheen hoitotyön opetuksessa

Jokela, Jorma; Makkonen, Anne; Mikkola, Sanna (2020)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
JokelaMakkonenMikkola2020.pdf (298.4Kt)
Lataukset: 

URI
http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-799-595-5

Jokela, Jorma
Makkonen, Anne
Mikkola, Sanna
Laurea-ammattikorkeakoulu
2020
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202101121195

Lähdeviite:
Jokela J., Makkonen A., Mikkola S., (2020). Realistisen simulaation ja verkkosimulaation yhtäläisyydet ja erot loppuvaiheen hoitotyön opetuksessa. , Oppimista, opettamista ja tutkivaa kehittämistä - sairaanhoitajan työn kaksi vuosisataa., Laurea-ammattikorkeakoulu.
Tiivistelmä
Suomalaisen hoitotyön koulutuksen tavoitteet ovat sekä ammatillisesti että yhteiskunnallisesti tarkas¬teltuina hyvin yhteneväiset. Hoitotyön koulutusta haastavat potilaiden lisääntynyt tietoisuus sairauksista ja hoidoista, opetuksen rajalliset resurssit, kuten opettavan henkilöstön puute, rajalliset kliinisen tutkimuksen mahdollisuudet ja hoitajien muuttuva rooli. Viimeksi mainittuun muutokseen kuuluvat tehtävien siirrot lääkäreiltä hoitajille. Lisäksi työelämän odotukset koulutuksesta valmistuneiden hoitajien työelämävalmiuksista ovat lisääntyneet. (Laakkonen 2004.)

Tämän artikkelin tavoitteena on kuvata lähiopetus- ja verkkosimulaation yhtäläisyyksiä ja eroja hoitotyön opetuksessa. Artikkelissa kuvataan ensiksi terveydenhuollon lainsäädännön asettamia vaatimuksia sekä terveydenhuoltoalan henkilöstön oikeuksia ja velvollisuuksia, seuraavaksi tarkastellaan simulaation mahdol¬lisuuksia hoitotyön kokonaisvaltaisessa ja potilasturvallisessa. Artikkelissa perustellaan simulaatio-opetuksen hyötyjä ja esitellään kaksi erilaista tapaa toteuttaa sitä – realistisena lähiopetuksena ja virtuaalisena verkko-opetuksena.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste