Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyystutkimus : Vesijohtoliike Timo Rentola Oy

Korhonen, Anne-Mari (2021)

 
Avaa tiedosto
Anne-Mari Korhonen (572.7Kt)
Lataukset: 


Korhonen, Anne-Mari
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202101271588
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä asiakastyytyväisyystutkimus Vesijohtoliike Timo Rentola Oy:lle. Tutkimuksen avulla selvitettiin asiakkaiden tyytyväisyyttä yrityksen asiakaspalveluun ja sen laatuun sekä palveluiden laatuun.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa tarkastellaan asiakastyytyväisyyttä ja sen laatua sekä palveluiden laatua. Käytännön osuudessa käsitellään ensin suoritetun asiakastyytyväisyystutkimuksen toteutusta ja sen jälkeen tutkimuksen tuloksia. Opinnäytetyön lopussa olevassa pohdintaosuudessa käydään myös läpi tutkimuksen aikana opittuja asioita sekä esitetään, miten yritys voi hyödyntää tutkimuksen tuloksia, ja annetaan yritykselle myös vinkkejä tulevaisuuden suhteen.

Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisella menetelmällä. Asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin asiakkaille postitetuilla kyselylomakkeilla marraskuun lopussa 2020. Asiakkailla oli 2,5 viikkoa aikaa vastata kyselyyn. Kyselylomakkeita lähetettiin 66 ja vastauksia saatiin takaisin 52 kappaletta.

Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että Vesijohtoliike Timo Rentola Oy:n asiakkaat ovat suurimmaksi osaksi tyytyväisiä yrityksen palveluihin ja toimintaan. Tyytyväisyyttä ilmeni erityisesti yrityksen työn laatuun, asentajien ammattitaitoisuuteen, palveluiden nopeuteen sekä asiakaspalveluun. Pientä tyytymättömyyttä oli havaittavissa hintatason suhteen. Kyselyyn vastanneista 96,2 % voisivat tulosten mukaan hyvinkin suositella yritystä muillekin. Lisäksi 94,2 % aikoo jatkossakin tarpeen tul-lessa käyttää yrityksen palveluita. Tästä voidaan siis päätellä, että suurimmaksi osaksi asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä yrityksen tarjoamiin palveluihin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste