Koronan vaikutuksia – Laurean turvallisuus- ja riskienhallinnan opiskelijoiden näkökulmia
Editoija
Frisk, Ilona
Ruoslahti, Harri
Savolainen, Timo
Laurea-ammattikorkeakoulu
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-799-606-8
https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-799-606-8
Tiivistelmä
Maaliskuussa 2020 COVID-19 yllätti yhteiskunnan, mukaan lukien Laurea ammattikorkeakoulun ja sen Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutuksen opettajat ja opiskelijat. Lähiopetus oli siirrettävä melkein yhdessä yössä verkkoon. Samaan aikaan monen opiskelijan kesäksi suunniteltu harjoittelu peruuntui. Nämä poikkeusratkaisut ja muuttuneet suunnitelmat toimivat myös alkusysäyksenä tämän julkaisun syntymiselle.
Julkaisun artikkelien kirjoittajat ovat Laurea-ammattikorkeakoulun turvallisuuden ja riskienhallinnan (tradenomi) ja turvallisuusjohtamisen (tradenomi YAMK) opiskelijoita sekä opettajia. Valmistuessaan turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutuksesta tradenomit voivat työskennellä turvallisuuden ja riskienhallinnan asiantuntijatehtävissä niin yksityisellä, viranomais- kuin järjestösektorillakin. Ylemmän AMK tutkinnon suorittaneet toimivat monesti ylemmissä esimies- tai johto- sekä vaativissa asiantuntijatehtävissä.
Tämän julkaisun artikkelit kertovat eri organisaatioiden reagoinnista ja jatkuvuudenhallinnasta COVID-19 pandemiatilanteessa, opiskelijoiden ja opettajien näkökulmasta katsottuna. Artikkelit syntyivät, kun harjoittelut oli järjestettävä uudelleen, täydennyskoulutusta ja opetusta vietävä luokasta verkkoon ja opintojaksojen kehittämistehtävät suunniteltava uudelleen.
Julkaisun artikkelien kirjoittajat ovat Laurea-ammattikorkeakoulun turvallisuuden ja riskienhallinnan (tradenomi) ja turvallisuusjohtamisen (tradenomi YAMK) opiskelijoita sekä opettajia. Valmistuessaan turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutuksesta tradenomit voivat työskennellä turvallisuuden ja riskienhallinnan asiantuntijatehtävissä niin yksityisellä, viranomais- kuin järjestösektorillakin. Ylemmän AMK tutkinnon suorittaneet toimivat monesti ylemmissä esimies- tai johto- sekä vaativissa asiantuntijatehtävissä.
Tämän julkaisun artikkelit kertovat eri organisaatioiden reagoinnista ja jatkuvuudenhallinnasta COVID-19 pandemiatilanteessa, opiskelijoiden ja opettajien näkökulmasta katsottuna. Artikkelit syntyivät, kun harjoittelut oli järjestettävä uudelleen, täydennyskoulutusta ja opetusta vietävä luokasta verkkoon ja opintojaksojen kehittämistehtävät suunniteltava uudelleen.