Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Go-to-market suunnitelma uudelle tuoteryhmälle : CASE: Lyreco Finland Oy

Chelcea, Viviana (2021)

 
Avaa tiedosto
Chelcea_Viviana.pdf (693.1Kt)
Lataukset: 


Chelcea, Viviana
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202101291710
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda go-to-market suunnitelma uudelle tuoteryhmälle toimisto- ja työpaikka tarviketoimittaja Lyreco Finland Oy:lle. Yritys on aina myynyt vain fyysisiä tuotteita, mutta uuden tuoteryhmän myötä uusi palvelukonsepti on lisätty liiketoimintaan. Tästä syystä yritykselle tuli tarve saada go-to-market malli, jota voi käyttää tulevaisuudessa myös muille kolmannen osapuolen tuotteille. Opinnäytteessä tarkasteltiin BE WTR tuoteryhmää, sillä Lyreco tuo tämän uuden tuoteryhmän valikoimaansa vuonna 2021.

Tutkimuksen teoreettinen viitekehys esittelee aluksi go-to-market suunnitelman vaihe vaiheelta, käyttäen STP-mallia. Tämän jälkeen käydään läpi business-to-business markkinat, sillä toimeksiantaja toimii siinä segmentissä. Lisäksi syvennytään markkinointiin ja sen kilpailukeinoihin ja asiakaslähtöiseen palvelumuotoiluun.

Opinnäytetyön menetelmänä käytettiin sekä kvalitatiivista että kvantitatiivista tutkimusmenetelmää, jonka tutkimusaineisto kerättiin puolistrukturoidulla kyselylomakkeilla. Kyselylomakkeisiin vastasi 3 asiakasta ja 2 myyjää. Teoreettinen viitekehys pohjautuu markkinoinnin kirjallisuuteen, verkkomateriaaliin sekä kotimaisiin ja ulkomaalaisiin artikkeleihin.

Suoritetuilla kyselylomakkeilla saatiin ymmärrystä BE WTR tuoteryhmän kohderyhmästä, jonka perusteella pystytään muuttamaan palvelumuotoilua sekä markkinointiviestintää.

Go-to-market mallin avulla Lyreco Finland Oy voi toistaa go-to-market suunnitelman muille mahdollisille palveluille. Mallia käyttämällä yritys pystyy havaitsemaan mahdolliset ongelmat sekä kannattavuuden, ennen kuin vie uuden tuoteryhmän uusille markkinoille. Näin yritys säästyy riskeiltä. Toimeksiantajan pyynnöstä go-to-market malli jää salaiseksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste