Kiova-yhtyeen markkinointisuunnitelma : pienen budjetin markkinointi
Pussinen, Janne (2020)
Pussinen, Janne
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202102021803
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202102021803
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan post-metal yhtye Kiovan markkinointia ja tuotetaan yhtyeelle toiminnallinen markkinointisuunnitelma. Markkinointisuunnitelmassa otetaan huomioon muun muassa asianmukaisimmat markkinointikanavat ja yhtyeen asiakassegmentit. Erityisesti markkinointisuunnitelma keskittyy digitaalisen ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoihin.
Markkinointisuunnitelman valmistamisessa käytettiin toimeksiantaneen yhtyeen sosiaalisen median tilastoja, sekä yhtyeen haastattelua. Sosiaalisen median tilastot kerättiin pääasiassa Facebookista, Instagramista, Spotifysta ja BandCampista.
Opinnäytetyöhön kuuluvan markkinointisuunnitelman periaatteet soveltuvat myös muille yhtiöille, yhdistyksille, yhtyeille tai muille toimijoille, joilla ei ole mittavia markkinointiin sijoitettavia resursseja. Opinnäytetyöstä tehdään näin myös yleishyödyllinen.
Markkinointisuunnitelman valmistamisessa käytettiin toimeksiantaneen yhtyeen sosiaalisen median tilastoja, sekä yhtyeen haastattelua. Sosiaalisen median tilastot kerättiin pääasiassa Facebookista, Instagramista, Spotifysta ja BandCampista.
Opinnäytetyöhön kuuluvan markkinointisuunnitelman periaatteet soveltuvat myös muille yhtiöille, yhdistyksille, yhtyeille tai muille toimijoille, joilla ei ole mittavia markkinointiin sijoitettavia resursseja. Opinnäytetyöstä tehdään näin myös yleishyödyllinen.