Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

PUHTAUSALA KIINNOSTAVAKSI -muuttuuko mielikuva puhtausalasta markkinointiviestinnällä?

Jylhä-Ollila, Pia (2021)

 
Avaa tiedosto
Liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) opinnäytetyö (1.756Mt)
Lataukset: 


Jylhä-Ollila, Pia
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202102021834
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on luonteeltaan toiminnallinen työelämän kehittä mistyö ja opinnäytetyö liittyy Puhtausala kiinnostavaksi -hankkeeseen. Hankkeen tavoitteena on kehittää Kanta-Hämeen alueella puhtauspalve lualan tunnettuutta ja vetovoimaisuutta selvittämällä alaan liittyviä mielikuvia. Opinnäytetyön avulla haluttiin selvittää nuoria, maahanmuuttajia ja alan vaihtajia ohjaavien tahojen mielikuvia puhtausalasta ja selvittää, voidaanko hankkeessa toteutetun markkinointiviestinnän avulla muuttaa niitä.
Toimeksiantajaorganisaatio järjestää Hämeenlinnan talousalueella puhtauspalvelualan koulutuksia ja tekee yhteistyötä alueellisen työelämän kanssa. Koulutuksiin tulisi saada nyt ja tulevaisuudessa lisää opiskelijoita ja sitä kautta osaavia työntekijöitä alueen työelämän tarpeisiin. Tämä vaatii puhtausalan vetovoimaisuuden lisäämistä ja tietoisuutta alan kou- lutus, -työllisyys -ja uramahdollisuuksista. Työn teoreettinen viitekehys koostuu Puhtausala kiinnostavaksi -hankkeen aikana toteutetusta markkinointiviestinnästä sekä markkinointiviestintää käsittelevästä teoreettisesta tiedosta. Tiedonkeruumenetelminä opinnäytetyössä käytettiin opinto-ohjaajille sekä TE-toimiston ohjaus työtä tekeville henkilöille toteutettuja kyselytutkimuksia ja niistä saatuja aineistoja. Opinnäytetyön empiirisessä osuudessa tutkimusaineistoa on lähestytty sekä määrällisen, että laadullisen tutkimuksen menetelmin.
Keskeisinä elementteinä tutkimuksen tuloksista nousi esille, ettei Puhtausala kiinnostavaksi -hankkeen aikana toteutettu markkinointiviestintä ole ollut riittävää kohderyhmiensä keskuudessa. Opinnäytetyön tuotok- sena syntyikin kehityssuunnitelma markkinointiviestinnän tehostamiseksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste