Asiakastyytyväisyystutkimus parturi-kampaamo Hius7: lle
Wallenius, Heidi (2011)
Wallenius, Heidi
Tampereen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011113016347
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011113016347
Tiivistelmä
Parturi-kampaamo Hius7:lle toteutetun asiakastyytyväisyystutkimuksen tavoitteena oli tuoda esiin tuoretta tietoa liikkeen asiakastyytyväisyydestä. Lähempään tarkasteluun valiittiin asiakaspalvelu ja kanta-asiakkuus. Työn tuloksena haluttiin kehitysehdotuksia liikkeen tulevaisuutta ajatellen.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää asiakastyytväisyyttä määrällisellä tutkimuksella. Paperiset kyselylomakkeet olivat liikkeen tiloissa kahden kuukauden ajan syksyllä 2011. Lomakkeella käytettiin avoimia sekä monivalintakysymyksiä, joiden oli tarkoitus kartoittaa vastaajien asiontikäyttäytymistä ja taustatietoja. Vastauksia saatiin 43 kappaletta.
Tulokset kertoivat asiakkaiden olevan yleisesti tyytyväisiä liikkeen asiakaspalveluun ja työn tuloksiin. Vastausten perusteella Hius7:lla havaittiin olevan laaja kanta-asiakaskunta.
Tutkimustulosten perusteella kehitysehdotusten pääkohdiksi nousivat kanta-asiakkuuksien hyödyntäminen tehokkaalla kanta-asiakasjärjestelmällä sekä liikkeen ulkoasun päivitys.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää asiakastyytväisyyttä määrällisellä tutkimuksella. Paperiset kyselylomakkeet olivat liikkeen tiloissa kahden kuukauden ajan syksyllä 2011. Lomakkeella käytettiin avoimia sekä monivalintakysymyksiä, joiden oli tarkoitus kartoittaa vastaajien asiontikäyttäytymistä ja taustatietoja. Vastauksia saatiin 43 kappaletta.
Tulokset kertoivat asiakkaiden olevan yleisesti tyytyväisiä liikkeen asiakaspalveluun ja työn tuloksiin. Vastausten perusteella Hius7:lla havaittiin olevan laaja kanta-asiakaskunta.
Tutkimustulosten perusteella kehitysehdotusten pääkohdiksi nousivat kanta-asiakkuuksien hyödyntäminen tehokkaalla kanta-asiakasjärjestelmällä sekä liikkeen ulkoasun päivitys.