Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tililuoton kehittäminen : Case: K-Rauta Tourutorni

Sihvonen, Minna (2009)

Avaa tiedosto
Sihvonen_Minna.pdf (5.716Mt)
Lataukset: 


Sihvonen, Minna
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200906083792
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana oli jyväskyläläinen rautatavaratalo K-Rauta Tourutorni. Tutkimuksen tavoitteena oli kehittää toimeksiantajayrityksen välittämän kuluttajille tarjottavan rahoitustuotteen eli OP-Pohjolan tililuoton myyntiä. Kehittäminen toteutetaan parantamalla myyjien osaamista vähittäiskaupan välittämän hyödykesidonnaisen kulutusluoton myymiseen liittyvistä säädöksistä, ja oppimisen tueksi perehdyttämiseen laaditaan käyttäjän käsikirja. Lisäksi tutkimuksessa haettiin ratkaisua tililuoton tarjoamiseen oikealle kuluttajaryhmälle sekä kaupan oman laskutuksen minimoimiseen kuluttaja-asiakkailta.

Tutkimus oli kehittämistutkimus. Tutkimus on sovellettu palvelemaan tietyn yrityksen tarpeita ja erityispiirteitä. Tutkimusmenetelmänä oli laadullinen tutkimus, jossa hyödynnettiin haastatteluja, havainnointia ja dokumentteja. Viitekehyksessä käsiteltiin kuluttajasuojalain asettamia säädöksiä kulutusluottojen myynnistä sekä luottosuhteiden riskienhallintaa.

Tutkimustulosten mukaan kohdeyrityksen tililuoton myyntiä saadaan kehitettyä parantamalla myyjien tuotetietoutta tililuotosta ja perehdyttämällä heitä OP-Pohjolan verkkopalvelun käyttöön. Lisäksi tililuoton aktiivista tarjoamista asiakkaille tulisi lisätä korostamalla kuluttajalle edullista tapaa saada vakuudeton luotto. Henkilökunta tarvitsee lisää motivaatiota ja yhteishenkeä onnistuakseen tililuoton myynnissä, joka puolestaan edesauttaa kaupan kokonaismyynnin parantamista talouden vaikeana aikana lisämyyntiä tavoiteltaessa. Tililuoton kohderyhmäksi valitaan remontoija-asiakkaat sekä suurempia kertaostoksia tekevät pienasiakkaat. Laskutuskauppaa jatketaan rakentaja-asiakkailla, joiden projektin laajuuteen tililuotto ei sovellu.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste