Customer satisfaction and internationalization through e-marketing : Case: Cybershop web shop
Haapanen, Meri-Sisko (2011)
Haapanen, Meri-Sisko
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120116705
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120116705
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on mitata Cybershopin verkkokaupan asiakkaiden tyytyväisyyttä verkossa julkaistun kyselyn avulla. Kattavien tulosten saamiseksi, asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluun, tuotteisiin ja verkkosivuihin mitattiin.
Opinnäytetyön teoreettinen osa sisältää aiheet; asiakastyytyväisyys, kansainvälinen markkinointi ja kansainvälistyminen verkkomarkkinoinnin kautta. Verkkomarkinnoinnin kautta kansainvälistymiseen käytettiin kirjallisuuden lisäksi kvalitatiivista tiedonkeruumenetelmää haastattelun muodossa. Empiirinen osa sisältää asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset ja analyysin, joiden saamiseen käytettiin kvantitatiivista tiedonkeruumenetelmää. Kysely lähetettiin koko Cybershopin verkkokaupan asiakasrekisterille sähköpostin välityksellä ja tuloksena oli 884 vastausta. Tulokset analysoitiin kuvioiden avulla.
Tutkimuksen tulokset osoittavat, että asiakkaat ovat tyytyväisiä kaikkiin kolmeen edellämainittuihin tekijöihin Cybershopin verkkokaupassa. Useita ehdotuksia ja kommentteja oli annettu, jotka voivat tarjota Cybershopille arvokasta tietoa siitä, miten heidän toimintojaan voisi kehittää.
Opinnäytetyön teoreettinen osa sisältää aiheet; asiakastyytyväisyys, kansainvälinen markkinointi ja kansainvälistyminen verkkomarkkinoinnin kautta. Verkkomarkinnoinnin kautta kansainvälistymiseen käytettiin kirjallisuuden lisäksi kvalitatiivista tiedonkeruumenetelmää haastattelun muodossa. Empiirinen osa sisältää asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset ja analyysin, joiden saamiseen käytettiin kvantitatiivista tiedonkeruumenetelmää. Kysely lähetettiin koko Cybershopin verkkokaupan asiakasrekisterille sähköpostin välityksellä ja tuloksena oli 884 vastausta. Tulokset analysoitiin kuvioiden avulla.
Tutkimuksen tulokset osoittavat, että asiakkaat ovat tyytyväisiä kaikkiin kolmeen edellämainittuihin tekijöihin Cybershopin verkkokaupassa. Useita ehdotuksia ja kommentteja oli annettu, jotka voivat tarjota Cybershopille arvokasta tietoa siitä, miten heidän toimintojaan voisi kehittää.