Mikä motivoi Demola-alumneja suosittelemaan Demolaa omille yhteisöilleen?
Sallinen, Ilkka (2011)
Sallinen, Ilkka
Tampereen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120617359
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120617359
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja on Demola, joka on avoin innovaatioalusta, jossa yritykset, julkinen sektori ja korkeakoulut tekevät yhteistyönä innovaatioprojekteja. Opiskelijoiden toteuttamat projektit antavat heille hyviä valmiuksia ja verkostoja työelämään.
Opinnäytetyössä on pyritty selvittämään Demola-alumnien motivaatiota ja motiiveja suositella Demolaa muille opiskelijoille, koska toimeksiantajan kannalta on ollut tärkeää löytää niitä keinoja, jotka motivoivat Demola-alumneja suosittelemaan Demolaa, jotta löydettäisiin uusia opiskelijoita osallistumaan Demolan toimintaan. Lisäksi toimeksiantaja kokee isojen yritysten kanssa palkkioilla kilpailun haastavaksi.
Opinnäytetyön tavoitteena on ollut selvittää mikä motivoi Demola-alumneja suosittelemaan Demolaa ja voitaisiinko Demola-alumneja palkitsemalla lisätä heidän motivaatiotaan suosittelemiseen. Lisäksi selvitettävän on ollut mitä Demola-alumnit kertovat toiminnastaan Demolassa muille opiskelijoille.
Opinnäytetyön aineisto hankittiin haastattelemalla yhdeksän Demola-alumnia avoimella haastattelulla. Haastatteluiden perusteella voidaan sanoa, että Demola-alumneja suosittelemaan motivoi työelämään pääsyä helpottavat seikat enemmän kuin taloudellinen hyöty.
Opinnäytetyössä on pyritty selvittämään Demola-alumnien motivaatiota ja motiiveja suositella Demolaa muille opiskelijoille, koska toimeksiantajan kannalta on ollut tärkeää löytää niitä keinoja, jotka motivoivat Demola-alumneja suosittelemaan Demolaa, jotta löydettäisiin uusia opiskelijoita osallistumaan Demolan toimintaan. Lisäksi toimeksiantaja kokee isojen yritysten kanssa palkkioilla kilpailun haastavaksi.
Opinnäytetyön tavoitteena on ollut selvittää mikä motivoi Demola-alumneja suosittelemaan Demolaa ja voitaisiinko Demola-alumneja palkitsemalla lisätä heidän motivaatiotaan suosittelemiseen. Lisäksi selvitettävän on ollut mitä Demola-alumnit kertovat toiminnastaan Demolassa muille opiskelijoille.
Opinnäytetyön aineisto hankittiin haastattelemalla yhdeksän Demola-alumnia avoimella haastattelulla. Haastatteluiden perusteella voidaan sanoa, että Demola-alumneja suosittelemaan motivoi työelämään pääsyä helpottavat seikat enemmän kuin taloudellinen hyöty.