Myynnin edistäminen sosiaalisessa mediassa : Case Autosalpa
Suhonen, Arno (2011)
Suhonen, Arno
Tampereen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120717467
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120717467
Tiivistelmä
Opinnäytetyö perehtyy sosiaaliseen mediaan ja tutkii, miten sen tarjoamia mahdollisuuksia hyödyntämällä voidaan lisätä markkinointia ja myyntiä. Työstä saa tietoa sosiaalisen median, markkinoinnin ja myynnin perusasioista sekä
liiketoimintaa harjoittavan yrityksen mahdollisuuksista hyödyntää sosiaalista mediaa toiminnassaan.
Opinnäytetyön tarkoitus on antaa riittävästi tietoa sosiaalisesta mediasta, jotta sitä voidaan käyttää järkevällä tavalla hyödyksi. Toimeksiantajana opinnäytetyössä on moottoriajoneuvojen myyntiä ja huoltoa harjoittava
Autosalpa Oy.
Työn teoriaosassa määritellään aluksi sosiaalinen media ja esitellään sen keskeisimpiä palveluita. Lisäksi teoriaosuudessa avataan markkinoinnin ja myynnin eri keinoja sosiaalisessa mediassa. Käytännön osuus tukee toimeksiantajan sosiaalisen median suunnitelman rakentamista ja tarjoaa
kehitysehdotuksia ja näkökulmia myynnin edistämiseksi.
Opinnäytetyö hyödyttää yrityksiä, joilta sosiaalisen median suunnitelma vielä kokonaan puuttuu tai joilla se on vasta rakenteilla. Se perehdyttää lukijan sosiaalisen median perusasioihin ja kertoo, miten yritys hyötyy eri
verkkotoimenpiteistä myyntiasioissa. Työn tilaaja, Autosalpa Oy, saa työstä tekeillä olevaan sosiaalisen median suunnitelmaan kaipaamaansa tukea.
liiketoimintaa harjoittavan yrityksen mahdollisuuksista hyödyntää sosiaalista mediaa toiminnassaan.
Opinnäytetyön tarkoitus on antaa riittävästi tietoa sosiaalisesta mediasta, jotta sitä voidaan käyttää järkevällä tavalla hyödyksi. Toimeksiantajana opinnäytetyössä on moottoriajoneuvojen myyntiä ja huoltoa harjoittava
Autosalpa Oy.
Työn teoriaosassa määritellään aluksi sosiaalinen media ja esitellään sen keskeisimpiä palveluita. Lisäksi teoriaosuudessa avataan markkinoinnin ja myynnin eri keinoja sosiaalisessa mediassa. Käytännön osuus tukee toimeksiantajan sosiaalisen median suunnitelman rakentamista ja tarjoaa
kehitysehdotuksia ja näkökulmia myynnin edistämiseksi.
Opinnäytetyö hyödyttää yrityksiä, joilta sosiaalisen median suunnitelma vielä kokonaan puuttuu tai joilla se on vasta rakenteilla. Se perehdyttää lukijan sosiaalisen median perusasioihin ja kertoo, miten yritys hyötyy eri
verkkotoimenpiteistä myyntiasioissa. Työn tilaaja, Autosalpa Oy, saa työstä tekeillä olevaan sosiaalisen median suunnitelmaan kaipaamaansa tukea.