Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyystutkimus VisitTampereen matkailuneuvonnalle

Pauhu, Nina (2011)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Pauhu_Nina.pdf (305.4Kt)
Lataukset: 


Pauhu, Nina
Tampereen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120817599
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Tampereen matkailuneuvonnan asiakastyytyväisyyttä matkailuneuvontaa kohtaan kokonaisuutena. Työllä haluttiin kartoittaa matkailuneuvonnan yleistä toimivuutta ja asiakkaiden tyytyväisyyttä neuvontapalveluihin. Lisäksi haluttiin selvittää millainen oli tyypillinen kyselyyn vastannut matkailija. Työn toimeksiantaja oli VisitTampere.

Tutkimus toteutettiin kyselylomakkeella matkailuneuvonnassa. Kysely toteutettiin kesällä 2011 ja vastauksia saatiin 101 kappaletta. Otos oli sattumanvarainen ja kyselyyn osallistui sekä suomalaisia että ulkomaalaisia asiakkaita. Kysely toteutettiin suomeksi, englanniksi ja espanjaksi. Tutkimus oli kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus. Työn pohjaksi haastateltiin sähköpostitse VisitTampereen laatujohtajaa ja palvelupäällikköä.

Opinnäytetyön teoria käsittelee pääosin asiakastyytyväisyyttä ja palvelun laatua. Teoriaosuudessa käsitellään myös matkailua. Lisäksi työssä kerrotaan VisitTampereen matkailuneuvonnan toiminnasta ja matkailun kehitystyöstä.

Kyselyn tuloksista selvisi, että matkailuneuvonnan asiakkaat ovat tyytyväisiä neuvontapalveluihin ja matkailuneuvonta on toimiva kokonaisuus. Tutkimustulokset osoittivat, että matkailuneuvonnalla on melko vähän kehityksen kohteita toiminnassaan. Erityiskiitosta sai palvelualtis, avulias henkilökunta.

Tutkimustuloksia analysoitaessa voitiin huomata, että asiakkaat eivät olleet tietoisia kaikista matkailuneuvonnan palveluista. Palvelujen saatavuutta ja markkinointia matkailuneuvonnassa voitaisiin kehittää. Jonkin verran toivottiin pidempiä aukioloaikoja viikonlopuksi. Lisäksi näkyvyyttä verkossa voitaisiin parantaa, koska suurin osa kyselyyn vastanneista ei ollut käynyt VisitTampereen Internet-sivuilla tai saanut tietää VisitTampereen matkailuneuvonnasta Internetin välityksellä, vaikka moni vastaajista oli ikäluokkaa, joka todennäköisesti käyttää Internetiä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste