Näytä suppeat kuvailutiedot

Markkinointisuunnitelma : Case: Tokeen Liikenne Oy

Tokee, Teemu (2011)

dc.contributor.authorTokee, Teemu
dc.date.accessioned2011-12-08T08:55:13Z
dc.date.available2011-12-08T08:55:13Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2011120817606
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/36662
dc.description.abstractTämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia markkinointisuunnitelma Tampereen seudulla toimivalle linja-autoliikennettä harjoittavalle yritykselle. Työssä keskityttiin antamaan ajatuksia markkinoinnin tehostamiseen, suunnittelemiseen ja toteuttamiseen. Tokeen Liikenne Oy on vuonna 1961 perustettu linja-autoliikennettä harjoittava yritys. Yrityksen toimenkuvaan kuuluvat pääasiallisesti tilausajot Tampereelta ja sen lähikunnista sekä linja- ja palveluliikennettä Pirkanmaalla. Yrityksellä on vankka kokemus alalta ja se on saavuttanut vuosien varrella vakiintuneen aseman Pirkanmaan tilausliikennemarkkinoilla. Opinnäytetyön teoria laadittiin tukemaan konkreettista markkinointisuunnitelmaa ja kohdeyrityksen tarpeita siten, että teoreettinen viitekehys muodostaa tiiviin tietopaketin markkinoinnin suunnittelua varten. Markkinointisuunnitelman rajauksen ulkopuolelle jätettiin budjetti ja yksityiskohtainen toteutussuunnitelma. Markkinointisuunnitelman analyyseissä nousi esiin ennen kaikkea tarve reagoida tulevaisuudessa alalla lisääntyvään hintakilpailuun. Tulevaisuuden menestymisen nähtiin riippuvan yrityksen kyvystä luoda kilpailuetuja, jotka eivät perustu hintakilpailuun. Kilpailuetu arvioitiin saavutettavan laadukkaan palvelun ja imagon avulla. Tärkeimpinä markkinoinnin toimenpiteinä pidettiin markkinoiden jakamista segmentteihin sekä seurantajärjestelmän luomista. Segmentointi mahdollistaisi tehokkaamman markkinointiresurssien käytön ja markkinointitoimenpiteet voitaisiin suunnata tarkasti oikealle kohderyhmälle.fi
dc.description.abstractThe purpose of this thesis was to draw up a marketing plan for a bus company that operates in the Tampere region. The focus of the marketing plan was to provide the company with ideas and propositions on how to make a more effective marketing plan. Tokeen Liikenne Oy was founded in 1961. The company is mainly involved in charter traffic starting from Tampere and fixed-route transport and service traffic in Pirkanmaa. The company has solid experience in the field and it has achieved a stable position in the market. The theoretical basis of the thesis was made up to support the marketing plan and the needs of the target company. The theoretical framework forms a compact information package for marketing planning. The budget and detailed implementation plan were not included in the marketing plan. The most important issue that came out in the analyses of the marketing plan was the need to react to the increasing price competition in the market. The future success of the company was seen to depend on the company's ability to create competitive edge that is not based on the price. High-quality customer service and a good company image were considered the main factors in achieving the competitive edge. The most important actions taken in marketing seemed to be the segmentation of the market and the creation of the monitoring system of marketing. Segmentation would allow the marketing resources to be used more efficiently, and the marketing efforts could be directed to exactly the right target group.en
dc.language.isofin
dc.publisherTampereen ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleMarkkinointisuunnitelma : Case: Tokeen Liikenne Oyfi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/185
dc.organizationTampereen ammattikorkeakoulu
dc.subject.ysamarkkinointi
dc.subject.ysasuunnitelmat
dc.subject.ysalinja-autoliikenne
dc.subject.ysatilausliikenne
dc.subject.ysamarkkinointiviestintä
dc.subject.ysasegmentointi
dc.contributor.organizationTampereen ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordMarkkinointisuunnitelma
dc.subject.specializationYrittäjyys
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|
dc.subject.disciplineLiiketalouden koulutusohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot