Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Viestintäyhteistyö palveluntarjoajien kanssa : Yritys X

Pulkkinen, Sirpa (2011)

Avaa tiedosto
viestintayhteistyo palveluntarjoajien kanssa.pdf (1.133Mt)
Lataukset: 


Pulkkinen, Sirpa
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120517181
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on tutkia Yritys X:n ulkoisen viestinnän toimivuutta ja sen onnistumista mainos- ja viestintätoimistojen ja konsernin viestinnän kanssa. Tutkimuksen lähtökohtana on yrityksen tarve parantaa ulkoista viestintäyhteistyötä eri tahojen välillä saavuttaakseen tuloksellisuutta viestinnän toimenpiteiden avulla.

Tutkimuksen tarkoitus on pyrkiä ymmärtämään ja selittämään yrityksen viestintäyhteistyöprosessia; missä onnistuttiin tai epäonnistuttiin ja toisaalta, millaisia kehittämistarpeita siinä ilmenee. Lisäksi tutkimuksessa selvitettiin laadukkaan ulkoisen viestinnän ja viestintäyhteistyön edellytyksiä sekä mahdollisia eroavaisuuksia asiakastyytyväisyydessä eri toimijoiden välillä.

Nykytilan analyysi muodostui kvalitatiivisesta tutkimuksesta. Kvalitatiivisen tutkimuksen aineistonkeruumenetelmänä käytettiin teemahaastatteluja. Tutkimuksen kohteena olivat yrityksen viestinnän tehtävissä työskentelevät henkilöt ja ulkoisten yhteistyökumppaneiden edustajat. Teoreettinen viitekehys pohjautui viestinnän perusmalleihin ja yhteisöviestintään. Pääpaino yhteisöviestinnän viitekehyksessä oli viestinnän organisoimisessa.

Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että viestintäyhteistyön tärkeimmäksi kehittämiskohteeksi nousi viestintäyhteistyöstä puuttuva suunnitelmallinen prosessi. Viestintäyhteistyöhön osallistuvien henkilöiden, niin yrityksen sisäisten kuin ulkoisten, roolit sekä valta- ja vastuualueet ja päätöksenteko nousivat voimakkaasti esiin kehittämiskohteina. Suunnitelmallisen prosessin puuttuessa yhteistyön sujuvuuteen vaikutti myös riittämätön tiedonkulku ja kommunikointi. Tämän vuoksi yhteistyö ei päässyt kehittymään avoimeksi ja luottamukselliseksi suhteeksi. Yrityksen tarpeiden realistinen määrittely ja yhteisen toimintamallin luominen luovat edellytykset viestintäyhteistyön onnistumiselle. Kehittämistoimenpiteiden tarkempi suunnittelu ja toteutus suoritetaan organisaatiossa opinnäytetyön ulkopuolella.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste