Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Palvelujen koettu kokonaislaatu : Case: L&T Tapahtumapalvelut

Tikka, Elina (2011)

 
Avaa tiedosto
Tikka_Elina.pdf (1.324Mt)
Lataukset: 


Tikka, Elina
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011121218018
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Lassila & Tikanojan (myöhemmin myös L&T) Tapahtumapalveluiden palvelun laatua ja asiakkaiden kokemuksia palvelun tuotantoprosessista. Tarkoituksena oli myös kerätä asiakkailta kehityseh-dotuksia palvelun parantamiseksi. Näitä kehitysehdotuksia hyödynnetään tehtäessä L&T Tapahtumapalveluiden kehityssuunnitelmaa.

Taustateoria rajattiin käsittelemään palvelun laadun ja palvelun tuotantoprosessin teoriaa, sekä case-kohteena olevaa L&T Tapahtumapalvelua. Tutkimuksessa selvitettiin asiakkaiden kokemuksia L&T Tapahtumapalveluiden palvelun ja palvelun tuotantoprosessin laadusta. Palvelun laatua kartoitettiin viiden valitun laatuattribuutin avulla ja palvelun tuotantoprosessia koskevilla asioilla. Palvelun laatuattribuuteiksi valittiin luotettavuus, reagointialttius, pätevyys, uskottavuus ja asiakkaan ymmärtäminen ja tunteminen. Palvelun tuotantoprosessissa keskityttiin case-kohteena ole-van L&T Tapahtumapalvelun palveluprosessiin ja sen pilkkomiseen osiin asiakkaan näkökulmasta.

Tutkimuksen tuloksista kävi ilmi, että palvelun koettuun ja odotettuun laatuun oltiin pääosin tyytyväisiä. Yksittäisiä odotetussa laadussa esiin nousseita puutteita ilmeni esimerkiksi tarjouksen nopeassa saannissa, laskutuksessa ja hin-ta-laatusuhteessa. Koetussa laadussa esiin nousi palvelun joustavuuden merkitys. Tutkimuksen perusteella voidaan sanoa, että vastaajien odotukset ja kokemukset L&T Tapahtumapalveluista kohtasivat hyvin. Tutkimuksessa syntyi myös kehitysideoita L&T Tapahtumapalveluille. Vastauksissa toivottiin muun muassa aktiivisempaa lisämyyntiä, parempia kuvauksia tuotteista ja palveluista verkkosivuille, ekologisuutta tapahtumissa ja yhteisiä workshopeja jär-jestäjien kanssa.

Tutkimuksen perusteella voidaan sanoa, että hyvän palvelun laadun eteen on tehtävä paljon työtä. Lassila & Ti-kanojan tapahtumapalveluissa tulisi kiinnittää huomiota yksittäisiin pieniinkin puutteisiin laadussa ja palvelun tuo-tantoprosessissa. Asiakkaiden esittämät kehitysideat kannattaa huomioida varsinaista kehittämissuunnitelmaa tehdes-sä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste