Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Brändin arvojen vaikutus kuluttajan näkemykseen ja ostopäätökseen

Turkulainen, Petra (2021)

Avaa tiedosto
Opinnäytetyö (388.7Kt)
Lataukset: 


Turkulainen, Petra
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202102092083
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on brändin arvojen vaikutus kuluttajan näkemykseen ja ostopäätökseen. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, onko brändin edustamilla arvoilla ratkaiseva merkitys kuluttajan mielenkiinnon kannalta ja ostopäätöstä tehtäessä. Tutkimuksen avulla halutaan kartoittaa, miten pitkälle arvot sanelevat suomalaisten kuluttajien ostokäyttäytymistä ja pystytäänkö arvoista joustamaan tilanteen mukaan. Tutkimus on kvantitatiivinen kyselytutkimus, jonka kohderyhmänä ovat 18-55-vuotiaat kuluttajat.

Opinnäytetyön tietoperustassa käsitellään brändiä ja sen muodostumiseen vaikuttavia tekijöitä, sekä arvojen vaikutusta brändiin, kuluttajakäyttäytymiseen ja ostopäätöksen tekoon. Tietoperustassa esitellään myös kuluttajakäyttäytymisestä aiemmin tehtyjä tutkimuksia, joiden tuloksia peilataan tässä tutkimuksessa saatuihin tuloksiin.

Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä kyselytutkimuksena lokakuussa 2020. Aineisto kerättiin anonyymisti Webropol-työkalua hyödyntäen. Kyselytutkimukseen osallistui 44 kohderyhmään kuuluvaa henkilöä.

Tutkimuksen tuloksista voidaan päätellä, että kuluttajat pitävät brändin edustamia arvoja erittäin tärkeinä tehdessään ostopäätöstä. Todetaan lisäksi, että kuluttajat suhtautuvat suuremmalla mielenkiinnolla brändeihin, jotka ovat avoimia arvomaailmastaan ja tuovat sen esille myös käytännön tasolla.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste