Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Gringos Locos Jyväskylän markkinointi ja tunnettuus

Härkönen, Hanna (2011)

Avaa tiedosto
HARKONEN_HANNA.pdf (664.8Kt)
Lataukset: 


Härkönen, Hanna
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011121318201
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Gringos Locos Jyväskylä. Työn tarkoituksena oli perehtyä markkinoinnin kilpailukeinoihin ja yrityksen toimintaympäristöön sekä kartoittaa Gringos Locosin tunnettuutta. Tarkoituksena oli auttaa Gringos Locosin yrittäjiä löytämään oikeat ja mahdollisimman kustannustehokkaat markkinointikanavat ja -mahdollisuudet sekä edistää yrittäjien tietoutta markkinoista, kilpailijoista ja muista tekijöistä, jotka tulee huomioida markkinointia suunniteltaessa. Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä markkinointisuunnitelman runko Jyväskylän Gringos Locosille. Tutkimuskysymyksenä oli, minkälainen markkinointisuunnitelma vastaa parhaiten Gringos Locosin tarpeisiin.

Markkinoinnin tavoitteiden saavuttamista tukemaan kartoitettiin tärkeimmän asiakasryhmän 20–35-vuotiaiden tietoutta Jyväskylän Gringos Locosista. Vastaajia kyselyyn hankittiin sekä keräämällä vastauksia paperisiin kyselylomakkeisiin että sähköisesti linkittämällä kysely Jyväskylän ammattikorkeakoulun vanhimmille opiskelijoille. Tunnettuuskartoitus toteutettiin 3.10.–14.10.2011 välisenä aikana. Tutkimusote oli kvantitatiivinen ja tutkimusmenetelmänä toimi informoitu kysely. Vastauksia saatiin yhteensä 150 kappaletta.

Yritysanalyysin ja tunnettuustutkimuksen avulla voitiin todeta Jyväskylän Gringos Locosin markkinoinnin kehityskohteet, tunnettuuden parantaminen ja hyvän imagon luominen. Tuloksena laadittiin markkinointisuunnitelman runko, jota yritysjohto voi tulevaisuudessa hyödyntää markkinoinnin suunnittelussa. Markkinointisuunnitelman avulla Gringos Locosin markkinointia pystytään toivottavasti tehostamaan ja kohdistamaan oikeille asiakassegmenteille.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste