Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

HISSIN PERUSKORJAUSHANKKEIDEN ASIAKASLÄHTÖISET MARKKINOINTIKANAVAT

Paukkonen, Pasi (2011)

 
Avaa tiedosto
Paukkonen_Pasi.pdf (451.5Kt)
Lataukset: 


Paukkonen, Pasi
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011122219128
Tiivistelmä
KONE Hissit Oy:llä oli tarve selvittää ja ymmärtää, mitä asuintalosegmentissä päättävät loppuasiakkaat eli taloyhtiöiden hallitukset ja asukkaat pitävät tärkeänä ja luotettavana tiedonsaantikanavana suunniteltaessa hissien uusimista ja kunnossapitoa. Asunto-osakeyhtiölain muutoksen jälkeen taloyhtiöiden pitkän tähtäimen suunnittelu on tullut pakolliseksi, ja myös hissi halutaan liittää tiiviisti suunnitteluprosessiin kiinteistön arvokkaimpana yksittäisenä laitteena.

Tutkimuksen tavoitteena oli löytää taloyhtiöiden hallitusten näkemys oikeasta ja heitä kiinnostavimmasta hissien markkinointikanavasta, -tavasta ja -ajasta. Lisäksi verrattavana oli hallitusten näkemyksiä markkinoinnin luotettavuudesta eri kanavien välillä.

Aineiston keräys suoritettiin teemahaastatteluna. Haastattelu toteutettiin ryhmähaastatteluna. Haastattelu suoritettiin tammikuussa 2011 ja analysointi kevään 2011 aikana. Tutkimuksesta saadut tulokset ja asiakkaiden todelliset tarpeet huomioidaan suunniteltaessa vuoden 2012
markkinointitoimenpiteitä. Markkinointia pyritään muuttamaan ja kohdentamaan tutkimuksessa tulleiden aiheiden perusteella yhä asiakaslähtöisemmäksi.

Tutkimuksessa nousi esille taloyhtiöiden hallitusten tarve saada reaaliaikaista tietoa hissien kunnossapidosta ja kustannuksista. Kustannusten nousu ja viat aiheuttavat taloyhtiöissä tarpeen lähteä alkaa suunnitella hissiremonttia. Hissiremontti mielletään suureksi ja vaativaksi investoinniksi, jonka vuoksi remonttien läpivienti toteutetaan jatkossa taloyhtiöiden kunnossapitosuunnitelmien kautta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste