Customer acquisition and purchasing process : A case study at TTT Technology Corp.
Kukkonen, Ville (2011)
Kukkonen, Ville
Hämeen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011122119105
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011122119105
Tiivistelmä
Tämän työn toimeksiantaja oli yritys nimeltä TTT Technology Oy Ab, jossa olen tällä hetkellä töissä. Työn aihe oli uuden asiakkaan hankkiminen ja ostoprosessi.
Tänä syksynä TTT Technology aloitti projektin, jonka tarkoituksena oli laajentaa yrityksen tuotevalikoimaa sekä asiakaskuntaa. Olen itse osana tätä projektia, jonka valmistelut ja aloitus on esitelty tässä työssä.
Työn tavoite oli arvioida prosessia kokonaisuudessaan, sekä hankkia lisätietoa vertaamalla teoreettista tietoa aiheesta käytännön prosesseihin. Asiakassuhteiden sekä toimitusketjun hallinnan teoriat ovat esiteltynä tässä tutkimuksessa.
Yhteys käytäntöön on saavutettu dokumentoimalla koulutusjakso, jolla koko projekti alkoi. Tämän koulutusjakson kokemukset sekä useat haastattelut toivat lisämateriaalia työhön.
Koulutusjakso todettiin toimivaksi ja erittäin hyödylliseksi projektin kannalta. Neuvottelut uusien asiakkaiden kanssa ovat vielä kesken, mutta projekti on lähtenyt hyvin käyntiin. Haastattelut osoittivat, että asiakassuhteiden hallinnassa yrityksessä ei ole merkittäviä ongelmia.
Yhteenvetona, projekti on vielä alkuvaiheessa ja se tulee edistymään tulevina viikkoina ja kuukausina. Neuvottelujen jälkeen koko projektin onnistuminen on paremmin arvioitavissa.
Tänä syksynä TTT Technology aloitti projektin, jonka tarkoituksena oli laajentaa yrityksen tuotevalikoimaa sekä asiakaskuntaa. Olen itse osana tätä projektia, jonka valmistelut ja aloitus on esitelty tässä työssä.
Työn tavoite oli arvioida prosessia kokonaisuudessaan, sekä hankkia lisätietoa vertaamalla teoreettista tietoa aiheesta käytännön prosesseihin. Asiakassuhteiden sekä toimitusketjun hallinnan teoriat ovat esiteltynä tässä tutkimuksessa.
Yhteys käytäntöön on saavutettu dokumentoimalla koulutusjakso, jolla koko projekti alkoi. Tämän koulutusjakson kokemukset sekä useat haastattelut toivat lisämateriaalia työhön.
Koulutusjakso todettiin toimivaksi ja erittäin hyödylliseksi projektin kannalta. Neuvottelut uusien asiakkaiden kanssa ovat vielä kesken, mutta projekti on lähtenyt hyvin käyntiin. Haastattelut osoittivat, että asiakassuhteiden hallinnassa yrityksessä ei ole merkittäviä ongelmia.
Yhteenvetona, projekti on vielä alkuvaiheessa ja se tulee edistymään tulevina viikkoina ja kuukausina. Neuvottelujen jälkeen koko projektin onnistuminen on paremmin arvioitavissa.