A Study of the Börs Restaurant Experience and Forum Ravintolamaailma Bracelets Marketing
Jalvas, Juuso (2011)
Jalvas, Juuso
Tampereen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011122219150
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011122219150
Tiivistelmä
Börs Restaurant Experiencen ja Forum Ravintolamaailman ranneke ei ole tehnyt tarpeeksi hyvää vaikutusta asiakkaisiin. Asiakkaat eivät ole olleet tietoisia tarjouksista, joita rannekkeella saa, ja myös promootiossa on ollut ongelmia. Ranneketta pidetään enemmänkin sisäänpääsylippuna ja sen tavoite on täisin erilainen. Ranneketta olisi pidettävä asiana, joka tuo lisää asiakkaita Börsiin ja koko Ravintolamaailmaan, asiana jolla on arvoa.
Oli selvää heti alusta asti, että ongelma oli rannekkeen markkinoinnissa ja promootiossa. Siksi päätin keskittyä teoria osassani markkinointiin. Ensin kirjoitin markkinoinnin äärimmäisistä perusteista. Sen jälkeen päätin sisällyttää tekstiin osan sissimarkkinoinnista, koska ajattelin, että paikka, joka yrittää vedota melko nuoreen yleisöön ja joka yrittää erottua joukosta, voisi käyttää hieman radikaalimpaa suhtautumista markkinointiin. Tämän jälkeen siirryin kertomaan neljästä P:stä, korostaen promootiota ja lopetin teoriaosuuden Internet markkinointiin.
Oli selvää, että paras tapa hoitaa tutkimukseni oli kysely. Sillä tavalla sain tietoa aiheesta ihmisiltä, jotka olivat tärkeimpiä, eli asiakkailta. Saatuani tarpeeksi vastauksia aloin tutkia niitä ja se, että asiakkailla ei ollut tarpeeksi tietoa rannekkeen etuuksista, kävi yhä selkeämmäksi. Vastaajat olivat selvästi sitä mieltä, että he eivät tietäneet tarpeeksi rannekkeen etuuksista ja että promootio epäonnistui.
Ratkaisuni ongelmaan on yksinkertaisesti lisää promootiota; yökerhojen sisällä, niiden ulkopuolella ja Internetissä. Totuus on se, etteivät ihmiset voi olla tietoisia tarjouksista jos niitä ei ole missään esillä. Lisä mainoksilla yökerhoissa, houkuttelevammilla tarjouksilla ja parantamalla Internet sivuja ja promootiota, ihmiset alkavat huomioimaan rannekkeen paremmin ja siitä tulee arvokkaampi yökerhoille.
Oli selvää heti alusta asti, että ongelma oli rannekkeen markkinoinnissa ja promootiossa. Siksi päätin keskittyä teoria osassani markkinointiin. Ensin kirjoitin markkinoinnin äärimmäisistä perusteista. Sen jälkeen päätin sisällyttää tekstiin osan sissimarkkinoinnista, koska ajattelin, että paikka, joka yrittää vedota melko nuoreen yleisöön ja joka yrittää erottua joukosta, voisi käyttää hieman radikaalimpaa suhtautumista markkinointiin. Tämän jälkeen siirryin kertomaan neljästä P:stä, korostaen promootiota ja lopetin teoriaosuuden Internet markkinointiin.
Oli selvää, että paras tapa hoitaa tutkimukseni oli kysely. Sillä tavalla sain tietoa aiheesta ihmisiltä, jotka olivat tärkeimpiä, eli asiakkailta. Saatuani tarpeeksi vastauksia aloin tutkia niitä ja se, että asiakkailla ei ollut tarpeeksi tietoa rannekkeen etuuksista, kävi yhä selkeämmäksi. Vastaajat olivat selvästi sitä mieltä, että he eivät tietäneet tarpeeksi rannekkeen etuuksista ja että promootio epäonnistui.
Ratkaisuni ongelmaan on yksinkertaisesti lisää promootiota; yökerhojen sisällä, niiden ulkopuolella ja Internetissä. Totuus on se, etteivät ihmiset voi olla tietoisia tarjouksista jos niitä ei ole missään esillä. Lisä mainoksilla yökerhoissa, houkuttelevammilla tarjouksilla ja parantamalla Internet sivuja ja promootiota, ihmiset alkavat huomioimaan rannekkeen paremmin ja siitä tulee arvokkaampi yökerhoille.